۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۲۶۳۴۱۱

روایت آیت الله شفیعی از نخستین لحظه های فتح خرمشهر

خبرگزاری رسا ـ روایت زیر خاطره کوتاهی از زبان آیت الله شفیعی درباره حضور وی در نخستین لحظه های فتح خرمشهر است.
آيت الله شفيعي، نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبري

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، به نقل از دفتر آیت الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، روایت زیر خاطره کوتاهی از وی که پدر طلبه فاضل و عارف شهید سید مرتضی شفیعی است از نخستین لحظات آزاد سازی خرمشهر می باشد.

آیت الله شفیعی در این خاطره کوتاه گفت: بنده در لشکر 92 زرهی اهواز مسؤولیت عقیدتی ـ سیاسی را بر عهده داشتم؛ به محض اینکه خرمشهر فتح شد، خود را به مسجد جامع خرمشهر رساندیم؛ رزمندگان اسلام در حال تطهیر و مرتب کردن مسجد جامع بودند تا اینکه در دومین روز از آزادسازی خرمشهر، موقعیت برای اقامه نماز جماعت فراهم شد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: شاید بنده تنها روحانی در آن جمع بودم؛ پس از گفتن اذان به درخواست رزمندگان اسلام و کسانی که در آنجا حضور داشتند، نخستین نماز جماعت ظهر و عصر در این مسجد به امامت بنده با حضور 50 ـ 60 نفر از رمندگان و مدافعان شهر اقامه شد.

آیت الله شفیعی در ادامه گفت: پس از اقامه نماز در حالی که رگبار مسلسل صدام بالای سرمان بود و بعثی‌ها بی‌مقدمه و بی‌ملاحظه شلیک می‌کردند، به همراه آقای فروزنده استاندار خوزستان برای بازدید منطقه رفتیم؛ بدون اطلاع وارد خاک عراق شدیم و رزمندگان اسلام که متصدی امور مرز بودند ما را برگرداندند.

وی افزود: سپس از مسجد صاحب‌الزمان (عج) که مسجدی تازه ساخت بود و از تصرف بعثی‌ها خارج شده بود، بازدید کردیم. در بازدید از خرمشهر خانه‌های مسکونی بود که بعثی‌ها آنجا را تصاحب کرده بودند؛ شعارهایی روی در و دیوار شهر توسط بعثی‌ها نوشته شده بود و تغییراتی در ساخت منازل مردم مشاهده می‌شد؛ در بعضی از منازل انبوهی از جنازه‌های بعثی‌ها را مشاهده کردیم که بوی تعفن گرفته بودند.

آیت الله شفیعی همچنین سردار شهید سید محمد جهان آرا را یاد کرد و گفت: این شهید بزرگوار از خویشان ما بود و قبل از پیروزی انقلاب در دوران مبارزه که او زندگی مخفیانه‌ای داشت. جلسات پنهانی با یکدیگر داشتیم و توافق کرده بودیم که اطلاعیه‌هایی را که علیه رژیم شاه می‌نوشتند بعد از دیدن بنده به چاپ برسد؛ایشان قبل از انقلاب زندگی مخفی و پنهانی داشتند؛ در زمان استانداری آقای فروزنده در جلسات مختلف از وجود شهید جهان آرا استفاده می‌کردیم و ارتباط بعد از شروع جنگ بیشتر ارتباط در جبهه‌ها بود چرا که ایشان بسیار پر تحرک بودند و بین تهران و خوزستان در تردد بود تا اینکه پس از شکست حصر آبادان هواپیمای ایشان در راه تهران سقوط و تعدادی از بزرگان مسئولان ارتش و سپاه به فیض شهادت رسیدند./9454/پد101/ج

 

ارسال نظرات