۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۲۶۳۸۱۴
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان:

هیأت هماهنگی و نظارت بر کانون‌های مساجد مصداق همدلی و همزبانی دستگاه‌های فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ارزانی در کارگروه نظارت بر فعالیت های فرهنگی مساجد و بقاع متبرکه استان اصفهان در مشهد مقدس گفت: هیأت هماهنگی و نظارت بر کانون های مساجد مصداق همدلی و همزبانی دستگاه های فرهنگی است.
حجت الاسلام ارزاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان صبح امروز در بیست و سومین جلسه کارگروه هیأت هماهنگی و نظارت بر فعالیت های فرهنگی مساجد و بقاع متبرکه استان اصفهان در مشهد مقدس، این کارگروه را مصداق بارزی از همدلی و همزبانی عنوان کرد و گفت: پیشنهاد می کنم طرح تشکیل و فعالیت این کارگروه به عنوان مدلی موفق از همدلی و همزبانی در جلسه آتی هیأت هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان ارائه شود.

 

وی گفت: آموزش ائمه جماعات، طرح پیوند مسجد مدرسه منزل، شناسنامه دار کردن مساجد و همچنین فعالیت های اوقات فراغت نهادهای فعال در مسجد از برنامه های اصلی این کارگروه است. 

 


وی تجلیل از مقام علمی و معنوی حضرت آیت الله حسین مظاهری مرجع عالیقدر تشیع را از برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان برشمرد و افزود: تاسیس شورای عالی سیاستگذاری فرهنگ و هنر اصفهان، تقویت و ارائه مدل اقتصاد فرهنگ و هنر و همچنین تقویت خیران فرهنگی از دیگر برنامه های مورد نیاز استان است.

 


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با تأکید بر مدل سازی و سبک سازی فرهنگی در جامعه گفت: در این راستا می توان از پتانسیل صدا و سیما برای الگوسازی استفاده کرد و با تقویت نخبگان از ظرفیت آنان بهره مند شد.


وی به ظرفیت بی نظیر نزدیک به یکهزار و 700 کانون فرهنگی و هنری مساجد در استان اصفهان اشاره کرد و اظهار داشت: ناتوی فرهنگی را بایستی باور کنیم و آن را جدی بگیریم چرا که اثرات آن در سطح جامعه ظاهر شده است.

 

همچنین حجت الاسلام رمضانعلی معتدی مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: برگزاری این کارگروه با حضور همه دستگاه های فرهنگی استان مصداق بارزی از همدلی و همزبانی است.

 

گفتنی است دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد اصفهان با تشکیل کارگروه هماهنگی و نظارت بر فعالیت های فرهنگی مساجد و بقاع متبرکه استان اصفهان در خصوص ایجاد همگرایی بین نهادهای فرهنگی استان، الگوی مناسبی برای کشور است./1305/پ202/ب4

ارسال نظرات