۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۹
کد خبر: ۲۶۴۳۸۷
معاون رییس جمهور:

حلقه های ظالمانه تحریم باید عزتمندانه شکسته شود

خبرگزاری رسا ـ معاون رییس جمهور با بیان این که باید تلاش کنیم تا حلقه های ظالمانه تحریم را با عزت بشکنیم، گفت: باید منابع بلوکه شده جمهوری اسلامی را به کشور بازگردانیم.
نوبخت معاون رييس جمهور و سخنگوي دولت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، محمد تقی نوبخت، معاون رییس جمهور امشب در مراسم چهاردهمین سالگرد عزت الله دامادی، نماینده اسبق مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در مسجد جامع ساری گفت: با همنوایی که بین نمایندگان سه استان شمالی و دولت وجود دارد باید مشکلات این استان ها برطرف شود چرا که ما باید به آیندگان پاسخ دهیم.

 

وی با اشاره به بودجه محدود کشور و  افزایش نسبی سهم مازندران از اعتبارات جاری و عمرانی، افزود: اعتبارات جاری21درصد و عمرانی نیز32 درصد افزایش داشت.

 

نوبخت با بیا این‌که مسؤولان و نمایندگان استان باید پروژه هایی را برای سال 94 تعریف و اجرایی کنند، گفت: برخود فرض می‌دانم برای طرح های امسال مازندران، هر اندازه بودجه نیاز باشد در چارچوب قانون تخصیص دهم.

 

وی با اشاره به سفری که ربیس جمهور به مازندران خواهد داشت، اظهار داشت: در این سفر رییس جمهور با صدها میلیارد تومان بودجه به مازندران خواهد آمد، مدیران استان نیز باید همفکری کنند و از هر بخش یک طرح بزرگ اشتغال‌زا ارایه دهند، طرح هایی که توسعه استان را به همراه دارد.

 

نوبخت با بیان این‌که پیشرفت هیچ استانی همیشگی حاصل نمی شود بد‌ون این‌که بدانیم مشکل از کجا است، تصریح کرد: بعضی از استان ها رشد قابل توجهی دارند، برای مازندران هم رشد مناسبی دیده شد اما کافی نیست باید برنامه ریزی ما برای استان در افق پنج ساله تعریف شود.

 

وی با بیان این‌که دولت با مشکل چالش داخلی در کشور مواجه است که باید مدیریت شود، افزود: اختلافات هم مثبت و هم منفی می‌تواند باشد، اختلافات اگر در ارایه چگونگی خدمات باشد مثبت است و بعضی از اختلافات نیز برپایه مسایل سیاسی و جناحی است که تلاش می‌شود خدمات دولت را بی ارزش نشان دهند.

 

معاون رییس جمهور با بیان این‌که در کشور باید طبق نظر رهبری عمل کنیم، ادامه داد: وقتی رهبری در مورد موارد خارجی مسایلی را بیان می کنند،  اگر کسی خلاف آن را بگوید پذیرفته نیست.

 

وی با اشاره به چالش اتحاد خارجی که از دیگر مشکلات دولت است، گفت: 36 سال پس از انقلاب، همه قدرت‌های جهان برای به ثمر نرسیدن انقلاب از هیچ تلاشی فرو ننشستند.

 

نوبخت با بیان این که شش کشور مقابل ایران ایستاده است و سخت ترین تحریم ها را به کشور اعمال کردند، افزود: سعی آنها بر این بود که در حلقه تحریم‌ها ما را زمین‌گیر کنند، کشور ما امروز در حالی اداره می شود که دارای مشکلات زیادی است و دولت باید این مشکلات را رفع کند.

 

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با اشاره به این‌که کشور ما می‌تواند روزانه شش میلیون بشکه نفت صادر کند در حالی که در شرایط تحریم می‌توانیم تنها یک میلیون بشکه نفت صادر کنیم، بیان کرد: بودجه کشور از 120 میلیون دلار به 24 میلیارد دلار کاهش یافته است.

 

وی با بیان این‌که در دنیای کنونی با تکیه بر قدرت بیان می‌توان از سد مشکلات عبور کرد، گفت: چقدر غیر عادلانه است که عده ای مردان دیپلماسی ما را با واژه های ناصحیح خطاب می‌کنند.

 

نوبخت ادامه داد: مردان دیپلماسی کشور نیاز به حمایت دارند و در مقابل اتحاد خارجی، نیازمند اتفاق داخلی هستیم.

 

وی با بیان این که باید تلاش کنیم تا حلقه های ظالمانه تحریم را با عزت بشکنیم، گفت: باید منابع بلوکه شده جمهوری اسلامی را به کشور بازگردانیم.

 

نوبخت با بیان این‌که عده ای می‌گویند دولت بیش از حد به مسایل خارجی توجه دارد، اظهار کرد: چرا نباید توجه داشته باشیم اگر رییس جمهور به مسایل خارجی توجه نداشته باشد پس باید به چه چیزی توجه کند.

 

وی با بیان این که خودمان را آماده شکست مذاکرات و  اداره کشور پس از شکست کرده ایم، گفت: اگر تحریم ها شکسته شود بیش از صد میلیون دلار وارد اقتصاد کشور می شود، باید برای این پول ها نیز برنامه ریزی داشته باشیم./950/پ202/ب1

ارسال نظرات