۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۲۶۴۴۶۷

تقدیر از آیت الله رسولی محلاتی در همایش ملی تکریم و تجلیل از خادمان طرح تلاوت نور

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله سید‌هاشم رسولی محلاتی، عضو ارشد دفتر حضرت امام و رهبر معظم انقلاب به عنوان خادم برگزیده عرصه فعالیت های قرآنی در همایش ملی طرح تلاوت نور تکریم و تجلیل شد.
تلاوت نور

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، همایش کشوری تکریم خادمان طرح تلاوت نورکه از هشتم خردادماه با حضور بیش از 300 نفر از قاریان،ائمه جماعات مساجد،اساتید، مسؤول کانون‌های تخصصی و کارشناسان قرآنی آغاز شده است، ظهرامروزدهم خردادماه به کار خود پایان داد.

 

 

لاله افتخاری، رییس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی، بهرام محمدی‌نیا، مدیر شبکه تلویزیونی قرآن سیما، مهدی قره‌شیخلو، رییس سازمان دارالقرآن الکریم و آیت‌الله سید‌هاشم رسولی محلاتی،عضو ارشد دفتر حضرت امام و رهبر معظم انقلاب از جمله میهمانان برنامه اختتامیه بودند.

در این همایش از مسؤولان کشوری و استانی در عرصه فعالیت های قرآنی تجلیل و تکریم شد که از آن جمله می توان به آیت الله رسولی محلاتی، عضو ارشد دفتر حضرت امام و رهبر معظم انقلاب، لاله افتخاری، رییس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی، دکتر قربانی، حوزه بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بهرام محمدی نیا، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما، محمدی زاده، مدیر شبکه سوم سیمای جمهوری اسلامی، مهدی قره شیخلو، رییس دارالقرآن کریم، سعید سرابی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اشاره کرد.

 

براساس این گزارش از 300 نفر از قاریان،ائمه جماعات مساجد،اساتید، مسؤول کانون‌های تخصصی و کارشناسان قرآنی که در برگزاری طرح تلاوت نور مشارکت داشتند،نیز تقدیر و تجلیل شد.

 

در حاشیه این همایش کمیسیون‌های تخصصی روزهای هشتم و نهم خردادماه توسط اساتید قرآنی برگزار شد که از جمله آن‌ها می‌توان به بررسی جایگاه طرح تلاوت نور در توسعه آموزش عمومی قرآن کشور و راهکارهای ارتقای آن، بحث و بررسی پیرامون جایگاه حفظ قرآن در مساجد با رویکرد حفظ کاربردی و عمومی قرآن کریم و بررسی آیین‌نامه خانه های نور و ارایه راهکار جهت تقویت و ارتقای کمی و کیفی آن در مساجد اشاره کرد.

 

همچنین بررسی شیوه‌های جذب خیران قرآنی با تکیه بر فرمایشات رهبرمعظم انقلاب مبنی بر عمران معنوی مساجد و بحث و بررسی پیرامون ارائه راهکار جهت ارتقای طرح تلاوت نور با چاشنی تفسیر همراه و کوتاه ویژه ائمه جماعات مسجد از دیگر موضوعات مورد توجه در کمیسیون‌ها بود.

 

در این کمیسیون‌ها موضوع ارائه مدل مناسب و اجرایی واحد و مشخص در اجرای طرح تلاوت نور و روش‌های جلسه داری با تکیه بر احیای جلسات سنتی برای اساتید بررسی شد و مسؤولان کانون تخصصی قرآن به بحث و تبادل نظر درباره تجربیات و شیوه تولید و اجرای برنامه‌های قرآنی در راستای توانمندسازی خانه‌های نور و تقویت مشارکت در طرح تلاوت نور پرداختند.

 

همچنین در کمیسیون‌های تخصصی نهم خردادماه ارائه الگوی تلاوت‌های مجلسی، محفلی و مسجدی با تأکید بر تلاوت تعلیمی، آشنایی با فنون و روش‌های قرائت با تأکید بر تجوید،وقف و ابتدا، برنامه‌ریزی صحیح و اصولی برای ارتقای تلاوت به صورت حرفه‌ای با تأکید بر صوت و لحن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

روش و فنون بیان ترجمه اجمالی، روش و فنون بیان تفسیر اجمالی، رویکرد تربیتی به قرآن با توجه به سبک تفسیر تنزیلی قرآن کریم، روش‌های ارائه طرح مهارت‌های برنامه‌ریزی و مدیریت فرهنگی مسجد با تکیه بر برنامه‌ریزی قرآنی از دیگر موضوعات مطرح شده در کمیسیون‌ها بودند./934/پ203/ب5

ارسال نظرات