۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۲۶۴۴۸۲
استاد حوزه علمیه مازندران:

بهره گیری از سیره اهل بیت موجب سعادت و رستگاری انسان می شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران گفت: اهل بیت(ع) از مقام ارزنده و گرانقدری برخوردار هستند که تمسک به سیره والای آنان می تواند زندگی انسان را در مسیر سعادت و رستگاری قرار دهد.
امام جمعه سرخرود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد، حجت الاسلام سید محمود موسوی آملی، استاد حوزه علمیه مازندران، امروز در مراسم جشن اعیاد شعبانیه که در اداره تبلیغات اسلامی سرخرود برگزار شد با بیان این که ماه شعبان از عظمت ارزنده و والایی برخوردار است، گفت: در این ماه ایام و مناسبت های گرانقدری داریم که باید به نحوی شایسته از آن استفاده شود.

 

امام جمعه سرخرود با اشاره به این که بهره گیری از سیره نورانی اهل بیت معصومین(ع) زمینه ساز سعادت و تعالی انسان می شود، بیان داشت: انسان باید تلاش کند تا از این بزرگواران به بهترین نحو ممکن و آن گونه که شایسته است استفاده کند.

 

وی با تاکید بر این که باید شور اهل بیت(ع) را تبدیل به شعور کنیم، تصریح کرد: اهل بیت(ع) از مقام ارزنده و گرانقدری برخوردار هستند که تمسک به سیره والای آنان می تواند زندگی انسان را در مسیر سعادت و رستگاری قرار دهد.

 

حجت الاسلام موسوی آملی خاطرنشان کرد: محبت، معرفت، اطاعت و تسلیم اهل بیت(ع) از نشانه های شخص مسلمان است که خداوند متعال در آیه 31 سوره آل عمران به اطاعت پذیری تاکید کرده است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که روحانیان و مداحان در جایگاه عظیم و ارزنده ای قرار دارند، گفت: باید از این جایگاه مهم در راستای ترویج تعالیم والای دینی و سیره نورانی اهل بیت معصومین(ع) بهره گیری شود.

 

امام جمعه سرخرود با بیان این که روحانیان و مداحان باید خود را در مسیر الی الله قرار دهند، افزود: این راه ارزشمند باید در میان روحانیان و مداحان وجود داشته باشد تا خدایی ناکرده گرفتار مادیات و رفتار غیردوستی نشوند.

 

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام، تصریح کرد: زندگی در زمین با مردم ، زندگی با علم با عمل ، زندگی با وجود با روح و زندگی با روح با عقل است که انسان باید بسیار مراقب خود باشد.

 

حجت الاسلام موسوی آملی خاطرنشان کرد: انسان باید مراقب اعمال و رفتار خود بوده و تلاش داشته باشد تا با اعتقاد و باور درست زندگی کند که این امور والا می تواند او را در مسیر تعالی قرار دهد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران در پایان ادامه داد: بهره گیری از سیره والای اهل بیت معصومین(ع) زمینه ساز تحقق سبک زندگی اسلامی و کسب رضایت خداوند منان می شود که باید آن را در وجود خود نهادینه کنیم./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات