۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۹
کد خبر: ۲۶۴۵۷۸
در حرم مطهر امام رضا؛

گردهمایی رابطان و سال اولی های اعتکاف خراسان رضوی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با بیان این که احیاء سنت اعتکاف را بر عهده همه امت اسلامی است، گفت: امسال بیش از 4 هزار نفر در 644 مسجد معتکف شدند.
مراسم اعتکاف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، گردهمایی رابطان و سال اولی های شرکت کننده در مراسم  اعتکاف سال 94 بعد از ظهر امروز در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

 

حجت الاسلام حسن نمازی، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در این مراسم، احیای سنت بزرگ اسلامی اعتکاف را یکی از رسالت های سازمان تبلیغات عنوان و اظهار کرد: احیای این سنت حسنه از مطالبه های رهبر معظم انقلاب و مردم نیز است.

 

وی با بیان این که پیامبر اکرم(ص) از سنت حسنه اعتکاف بسیار بهره برداری می کردند، افزود: ایشان از این عبادت برای خودسازی و رشد و تکامل فرد و همچنین برای انسجام اجتماع بهره می برد.

 

حجت الاسلام نمازی، احیای سنت اعتکاف را بر عهده همه امت اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: در سه روز اعتکاف، فرد بدون فرمان و دستور انسان ها و یا دستور سیاسی و فقط برای غرب الهی به عبادت روی می آورد و در جایی که زرق و برق دنیا وجود ندارد و بدون وابستگی به دنیا خود را برای مبارزه با نفس و شیاطین آماده می کند.
 

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به این که امسال بیش از 4 هزار نفر در 644 مسجد معتکف شدند، گفت: امیدواریم که با تشویق شما مردم در سال های آینده نیز شاهد این حضور گسترده باشیم.

 

وی خطاب به این معتکفین خاطرنشان کرد: خود را موظف به احیاء سنت نبوی و ترویج معارف اسلامی کنید و اگر اعتکاف مستحب است، امور دیگر مانند عفاف و حجاب واجب است، به این امر توجه داشته باشید.

 

حجت الاسلام نمازی با اشاره به جنگ نرم دشمن، اظهار کرد: استکبار با جنگ سخت نتوانست در برابر ما پیروز شود بنابراین به جنگ نرم روی آورده است و یکی از حربه های او دور کردن حجاب و پوشش اسلامی از جامعه اسلامی است، بنابراین برای پیروزی حق علیه باطل باید از محرمات بپرهیزیم و واجبات را بپذیریم.

 

گفتنی است در این مراسم از رابطان برتر اعتکاف 94 تقدیر به عمل آمد./1310/پ202/ب5

ارسال نظرات