۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۲۶۴۶۶۰
امام جمعه موقت مشهد:

ایمان به مصلح موعود، خواسته فطری همه انسان‌ها است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت مشهد گفت: همه انسان‌ها فطرت کمال‌جو و عدالت خواهی دارند و ایمان به مصلح موعود نیز خواسته فطری همه انسان‌ها است.
حجت الاسلام محمد باقر فرزانه، امام جمعه موقت مشهد،

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمد باقر فرزانه شب گذشته در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی در جمع زائران و مجاوران در تبیین روش‌های شناخت وجودی حضرت مهدی(عج) اظهار کرد: شناخت، معرفت و آشنایی عمیق و واقعی نسبت به شخصی یا چیزی است و شناخت امام زمان(عج) به معنای علم و معرفت نسبت به شخصیت، مقام و منزلت آن حضرت و آشنایی با سیره، هدف و برنامه‌های ایشان است.

 

وی با بیان این که شناخت، زمینه‌ساز اعتقاد، ایمان و در نتیجه عمل و تعهد است، افزود: در قرآن و احادیث، شناخت امام و اعتقاد به او از اهمیتى ویژه برخوردار بوده و امرى واجب براى هر شخص مومن و متدین شناخته می‌شود.

 

سخنران حرم مطهر رضوی اولین راه شناخت امام زمان(ع)را قرآن کریم عنوان کرد و افزود: شناخت امام، پیوندى ناگسستنى با معرفت خدا و پیامبر(ص) دارد و زمینه‏ساز بینش عمیق در دین و منش درست و پسندیده در زندگى می‌شود.

 

وی با بیان این که انسان‌ها از طریق فطرت، عقل، تجربه و به صورت نقلی می‌تواند امام خود را بشناسد، تصریح کرد: همانگونه که اطاعت و تبعیت از امام واجب و ضروری است، شناخت شخصیت و ویژگى‏هاى او نیز ضرورى است؛ در روایات و متون معتبر دینى نیز سفارش ویژه‌ای به شناخت امام شده است.

 

حجت الاسلام فرزانه گفت: با بررسی ادیان مختلف می‌یابیم که اعتقاد به منجی جهانی در همه آن ها وجود دارد؛  پیروان همه ادیان معتقدند که در یک عصر تاریک و بحرانی که جهان را فساد، بی‌دینی و بیدادگری فرا گرفته، نجات دهنده‌ای بزرگ طلوع می‌کند و به واسطه نیروی قوی اوضاع آشفته جهان را اصلاح می‌کند.

 

رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی در ادامه با اشاره به این که حقیقت عمل به نیت آن بستگی دارد، اظهار کرد: از دیدگاه اسلام هدف زندگی انسان قرب الی الله است و این حقیقت است که زندگی انسان را توجیه می‌کند و آدمی را به سر منزل مقصود و هدف خلقت خود می‌رساند و کمال و سعادت او را تامین می‌کند.

 

وی افزود: اگر کسی تمام کارهای عبادی و غیر عبادی خود را با نیت نزدیک شدن به خداوند انجام دهد، تمام زندگی‌اش در راستای رسیدن لقای الاهی و وصول به محبوب عالم ساماندهی می‌شود و در غیر این صورت تمام زندگی او از مسیر صحیح خود خارج شده و به گمراهی و هلاکت خواهد افتاد./930/د101/ب5

 

ارسال نظرات