۱۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۰
کد خبر: ۲۶۵۵۴۵
خطیب جمعه نجف‌آباد:

مقاومت و وحدت کلمه تنها راه برون رفت از مشکلات و مقابله با توطئه های دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسناتی با اشاره به سالروز قیام 15خرداد و آغاز نهضت انقلاب و دستاوردهای این نهضت، گفت: رمز موفقیت در این نهضت وحدت کلمه و مقاومت مردم بود.
حجت الاسلام حسناتي امام جمعه نجف آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف‌آباد، حجت الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته نجف آباد، با اشاره به عظمت 15خرداد که سرآغاز نهضت عظیم انقلاب بود، گفت: در آغاز این نهضت در چنین روزی به نقلی 15 هزار نفر به شهادت رسیدند و این عظمت به دست عالمی متعهد، عالم و دلسوز آغاز شد و این روز را برای همیشه به عنوان عزای عمومی اعلام کردند.

 

وی معرفت و بصیرت و دشمن شناسی را از شاخصه های بارز امام در آغاز نهضت 15خرداد بیان داشت و افزود: 15 خرداد یوم الهی است که باید برای ابد در تاریخ بماند تا آیندگان بدانند خاستگاه این انقلاب چه بود و مردم در این نهضت به دنبال چه می خواستند و برای چه به همراهی امام آمدند.

 

حجت الاسلام حسناتی نهضت انقلاب را برگرفته از نهضت علوی، حسینی و مهدوی بیان کرد و گفت: این نهضت همان گونه که امام در سخنان خود بیان کرده اند، براساس مکتب عاشورا پایه ریزی شد و هیچ گاه به دنبال قدرت طلبی، رسیدن به مقام، و سلطه طلبی نبود، بلکه هدف یاری دین اسلام و خطری بود که دین را تهدید می کرد.

 

وی با اشاره به اتفاقات و رویدادهای آن دوران افزود: شکسته شدن پرچم های عدالت، تصویب لوایج ضد دینی، تهدید علما در برگزاری مراسمات عاشورا و جلوگیری از سخنرانی روحانیون بر علیه شاه، اسرائیل و خطری که اسلام را تهدید می کرد، از مهمترین دغدغه های رهبر برای آغاز یک نهضت عظیم در عالم بود.

 

نماینده ولی فقیه در نجف‌آباد با اشاره به اقدامات رژیم پهلوی که دست نشانده مستکبرین جهانی بود، گفت: از میان بردن معرفت نسبت به اسلام و مبانی دین، به یغما بردن عزت، استقلال، ناموس یک کشور بالاترین فجایعی بود که رژیم پهلوی به سرکردگی استکبار جهانی آن را در جامعه شیعی ایران رواج داده بود و زمانی که یک دین و مبانی آن باعث احیاءگری نباشد، بزرگترین خطری برای آن دین است و دشمن به دنبال همین اتفاق بود.

 

وی از میان بردن نمادهای دین را نقشه شوم دشمن حتی برای امروز جامعه برشمرد و افزود: الان نیز توطئه ها و نقشه های دشمنان بر همین مبنا است که نمادها و مبانی دین اسلام و تشیع هم چون کربلا، عاشورا، غدیر، غیرت، حیا و عزت را از ملت بگیرند و مبانی دین اسلام را در قالب توحید آل سعود و وهابیت که سراسر شرک است، به جهانیان نشان دهند و امام و نایب بر حق ایشان رهبر معظم انقلاب در این راه مردانه ایستاده اند.

 

حجت الاسلام حسناتی با اشاره به مذکرات هسته ای و توطئه ها و کارشکنی های دشمن در این مذاکرات بیان کرد: منطق ایستادن در برابر دشمن که حتی نهضت انبیاء قبل نیز بر همین مبنا بود، تنها یک چیز است و آن مقاومت، ایستادگی و وحدت کلمه است و هر جا در مقابل دشمن ضعیف عمل شد، دشمنان به راحتی بر آن ملت غلبه کردند و امروز وضعیت شیعه و مقاومت کشورهای اسلامی دنیای کفر را دیوانه کرده است.

 

وی در ادامه بیان داشت: حضور مردم در صحنه و بیعت با ولی فقیه زمان خودشان، نشان از وحدتی دارد که پشت تمام دشمنان را به خاک می رساند و امروز به گفته خود دشمنان در برابر این قدرت اسلام دیگر تیری در ترکش ندارند و آن هم زمانی که شاهد هستند چهار کشور عربی، عراق، سوریه، لبنان و یمن چگونه پایه هایش به دست ایران اداره می شود، توطئه ای جز جوسازی بر علیه ایران و اسلام هراسی نخواهند داشت.

 

امام جمعه نجف آباد با اشاره به این که این قدرت و وحدت همان راه مهدوی است، گفت: امروز در دوره ای قرار گرفته ایم که به فرموده رهبر معظم انقلاب باید همدلی و همزبانی بیش از هر زمان دیگر بین دولت و ملت حاکم شود و مگر راه دولت از ملت جداست، همه در یک مسیر برای برقراری اسلام ناب در جهان عمل می کنیم و اگر اختلاف سلیقه هایی وجود دارد، نباید باعث اختلاف و دوری از مسیر اسلام و قرآن شد.

 

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در سالروز رحلت امام خمینی افزود: رهبر معظم انقلاب در سخنانشان که همان ادامه دهنده راه روح الله است، خطوط قرمز را برای مذاکره کنندگان بیان کردند که نباید استقلال، عزت و شرف این تحت هیچ شرایطی نادیده گرفته شود و همین بیانات باعث خرد شدن دشمن و قرار گرفتن در یک حالت تدافعی شده است.

 

حجت الاسلام حسناتی در ادامه بیان داشت: کوتاه ترین و عالی ترین راه برای عبور از مشکلات سیاسی، اقتصادی،‌فرهنگی و اجتماعی جامعه راهی جز مقاومت نیست و امروز در میدان اقتصاد با جهاد اقتصادی و اقتصاد مقاومتی که دولتمردان باید از خودشان شروع کنند، همه باید وارد میدان عمل شویم به خصوص این که در فصل تابستان و آغاز اوقات فراغت دانش آموزان قرار داریم و باید بهترین استفاده از این زمان برای دانش آموزان بشود.

 

وی در پایان با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی افزود: ما یک ملت انقلابی هستیم که باید از قله های پیش رو بالا بریم و گرفتار کردن خودمان در بگو مگوهای سیاسی به خصوص در سال انتخابات اولین ضربه اش به خودمان خواهد خورد و باید با اخلاق و تدبر این دوره را نیز پشت سر بگذاریم و امروز به یک پیچ تاریخی عظیمی رسیده ایم که باید از آن عبور کنیم./1306/پ203/ح

ارسال نظرات