۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۲۶۵۶۱۳
پژوهشگاه حوزه و دانشگاه برگزار می‌کند؛

کرسی علمی ترویجی نظریه «سبک زندگی تجویزی اسلام»

خبرگزاری رسا ـ کرسی علمی ترویجی نظریه «سبک زندگی تجویزی اسلام» فردا در قم برگزار می شود.
پژوهشگاه حوزه و دانشگاه
به گزارش خبرگزاری رسا ٬ پژوهشگاه حوزه دانشگاه کرسی علمی ترویجی نظریه «سبک زندگی تجویزی اسلام» را توسط حجت الاسلام و المسلمین محمد کاویانی استادیار گروه روان‌شناسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه برگزار می‌کند.
 
دبیر نشست علمی یاد شده مسعود جان بزرگی دانشیار گروه روان شناسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه است که در روز یک شنبه 17 خرداد از ساعت 11 تا 13 در سالن اجتماعات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به نشانی قم، پردیسان، بلوار دانشگاه، جنب دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود و شرکت در آن برای کلیه علاقه مندان آزاد است.
 
بر اساس این نظریه؛ سبک زندگی تجویزیِ اسلام، به شیوه های نسبتاً ثابتِ افراد، گروه ها و جوامع در پی گیریِ اهداف زندگی روزمره و حل مشکلات پیش روی اشاره دارد که از آموزه های اسلامی به شیوه اجتهادی حاصل می شود و بر اساس یک سیستم مفهومیِ جامع، منسجم و هماهنگ، تمام زوایای زندگی را در مقیاسِ فردی، خانوادگی، اجتماعی، حکومتی و جهانی، پوشش می دهد. دنیا و آخرت، مادیت و معنویت، علوم بشری و علوم اسلامی، را به صورت درهم تنیده و یکپارچه ملاحظه می کند، و پیروانِ خود را به سوی اهداف غائی ای مثل «قرب الهی»، «کمال خواهی» و ...، سوق می دهد.
 
نظریه پرداز «سبک زندگی تجویزی اسلام»، تا کنون سه کتاب با عناوین «سبک زندگی اسلامی و ابزار سنجش آن» (انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه)، «چیستی سبک زندگی اسلامی» (انتشارات دانشگاه علامه) و «درسنامه سبک زندگی اسلامی» (انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه) و چند مقاله در این موضوع ارائه کرده است.
 
حجت الاسلام و المسلمین مسعود آذربایجانی، دانشیار گروه روان شناسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و حجت الاسلام و المسلمین احمد حسین شریفی دانشیار مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی «ره» به عنوان ناقد، نظریه مزبور را نقد خواهند کرد./836/د101/س
ارسال نظرات