۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۹
کد خبر: ۲۶۶۰۱۹
استاد حوزه علمیه بابل:

انفاق و کمک به دیگران از مهم ترین شاخصه های جامعه اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه بابل، انفاق و کمک به دیگران را یکی از مهم شاخصه های جامعه اسلامی دانست و گفت: دستگیری از نیازمندان و مستضعفان همواره جزء اصول بنیادین نظام اسلامی بوده است.
استاد حوزه علميه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام عبدالحسین بابایی، استاد حوزه علمیه بابل امروز در بازدید از مرکز خیریه نگهداری کودکان بی سرپرست مهدی موعود(عج) بابل با اشاره به ارزش والای خدمت به نیازمندان و محرومان گفت: یکی از لحظات خوب زندگی، حضور در جمع انسان های خیر و نیک  اندیش است.

 

وی انسان های خدوم را دارای ارزش و اعتباری زیاد نزد خداوند متعال دانست و اظهار داشت: بعد از شناخت خداوند متعال هیچ ثوابی ارزشمند تر از خدمت رسانی به مردم نیست و به همین دلیل این توفیق را باید شکرگذار بود.

 

امام جمعه سابق فیروزکوه با تمجید از کارکرد مراکز نگهداری از کودکان بی سرپرست، خاطرنشان کرد: ابراز محبت به کودکی که نیازمند به مهر و محبت پدر و مادر است و گرفتن دست او و یاری کردنش نزد خداوند بسیار مهم است زیرا این دسته از افراد عیال خداوند محسوب می شوند.

 

حجت الاسلام بابایی داشتن انگیزه مناسب را در راه خدمت رسانی به نیازمندان و بی سرپرستان مورد اشاره قرار داد و اذعان کرد: گرفتن دست یک ناتوان و مصروف کردن لحظات عمر در امور خیریه صددرصد مورد تأیید خداوند متعال است و باید روز به روز  بر انگیزه اعتقادی در این راه افزوده شود.

 

وی تأمین نیازمندی های کودکان را در دو حوزه مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: کودکان در کنار نیازمندی های مادی نیازمند به معنویت و مزین شدن به فضایل اخلاقی هستند.

 

مدیر کل اسبق تبلیغات اسلامی مازندران، کودکان را مانند نهال دانست و ادامه داد: در کنار آراستن کودکان به فضایل اخلاقی باید رذائل اخلاقی که مانند شاخه های مخرب در یک نهال هستند، اصلاح گردند تا برای جامعه ثمر بخش شوند.

 

وی با توصیه به مدیران این مرکز خیریه اذعان کرد: کودکان نباید بعد از ترخصیص از مجتمع در سن 18 سالگی رها شوند بلکه باید به گونه ای تدبیر شود که آنها جایگاه اجتماعی مناسبی در جامعه، هم در حوزه کار و هم فعالیت های اجتماعی پیدا کنند.

 

حجت الاسلام بابایی بابل را شهرستانی زبانزد در حوزه خیرین عنوان کرد و گفت: تعداد بالای مراکز خیریه در بابل نشان دهنده نیک اندیشی و اهتمام به امور خیریه در این شهرستان است.

 

وی با اشاره به مشکلات مالی مراکز خیریه بر لزوم شناسایی خیرین ایرانی خارج از کشور تاکید کرد و افزود: بسیاری از ثروت های ایرانی های خیراندیش و نیک سرشت که علاقمند به امور خیریه هستند در خارج از کشور است که لازم است این دسته از افراد شناسایی شوند تا از آنها برای توسعه ی این مرکز بزرگ استفاده  گردد.

 

این استاد  حوزه علمیه مازندران بر لزوم کارهای فرهنگی و تبلیغی تاکید کرد و گفت: ارائه عملکرد به اقشار جامعه، تجلیل از خیرین و تشویق آنها و داشتن برنامه مناسب و چشم انداز می تواند آینده موفق تر و بهتری را برای مراکز خیریه رقم بزند./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات