۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۷
کد خبر: ۲۶۶۵۰۵
رییس بنیاد شهید کاشان مطرح کرد؛

احترام علما و بزرگان به رهبری/ رهبر معظم انقلاب تجسم ولایت است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان کاشان با بیان این‌که امروز رهبر معظم انقلاب تجسم ولایت است که باید قدر این نعمت را دانست، گفت: آیت الله بهجت در زمانی که رهبر معظم انقلاب قصد سفر به قم را داشت، یک ساعت زودتر به استقبال ایشان در خارج از قم می رفت، از این رو شاهد آن هستیم که بزرگان و عرفا نیز به رهبری تعظیم و احترام دارند.
حجت الاسلام حسن انتصاريان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام حسن انتصاریان، رییس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان کاشان، چهار شنبه شب در مراسم ستاد قالی‌شویان فین کاشان در جوار مضجع نورانی حضرت سلطان علی بن امام باقر(ع) در مشهد اردهال کاشان، با اشاره به این که خداوند سفارش به دعا کردن داشته است، گفت: دعا باید سعادت دنیا و آخرت را دربر داشته باشد.

 

وی افزود: خداوند در سوره شعرا دعا کردن حضرت ابراهیم را تمجید می کند و این خود نشان از آن است که ما هم باید به مانند حضرت ابراهیم دعا کنیم.

 

حجت الاسلام انتصاریان با اشاره به این که حضرت ابراهیم در دعای خود سه مطلب را مربوط به دنیا و سه مطلب را مربوط به آخرت عنوان می کند، گفت: این به معنای مساوی بودن ارزش دنیا و آخرت نیست، بلکه به معنای آن است که آخرت خوب در گرو دنیا است.

 

رییس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان کاشان گفت: حضرت ابراهیم دعا می کند، ای پرورش دهنده و صاحب من، اولین درخواست من علم به همراه حکم، یعنی حاکمیت و در اختیار قرارگرفتن و تحت تأثیر قراردادن دیگران است.

 

وی ادامه داد: دومین دعای حضرت ابراهیم ملحق شدن به صالحان بود و صالحان یعنی کسانی که عمل صالح آنها به قدری استمرار دارد که در میان مردم معروف به صالح شده اند.

 

به گفته وی، انسان صالح عملش استمرار دارد، یعنی نماز که می‌خواند، دیگر ربا نمی خورد و روزه که می‌گیرد، دروغ نمی‌گوید که در غیر این صورت صالح نیست.

 

وی با اشاره به این که دعای سوم حضرت ابراهیم(ع) شهرت پیدا کردن به صاحب خیر بود، گفت: سلمان که بیش از هزار سال پیش زندگی می‌کرده است، امروز نام او را همراه با نام پیامبر(ص) ذکر می‌کنند و همان‌گونه بلال را مؤذن خطاب می کنند.

 

گمراهان از صراط مستقیم را از دعای خود محروم نکنید

حجت الاسلام انتصاریان، وارث بهشت بودن را دعای چهارم حضرت ابراهیم دانست و گفت: بهشت به قدری ارزشمند است که با هیچ قیمتی نمی توان آن را خرید و ارث نیز چیزی است که رایگان به بهشتیان عطا می شود.

 

رییس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان کاشان با اشاره به این که حضرت ابراهیم در عای پنجم به عموی خود دعا می کند، گفت: این دعا سفارش به آن دارد که به بزرگ‌ترها و فامیل توجه داشته باشید و کسانی که از صراط مستقیم گمراه شده اند را نیز از دعای خود محروم نکنید.

 

به گفته وی، حضرت ابراهیم در دعای آخر خود فرمود: در روز قیامت مرا در میان مردم و فرشتگان رسوا نکن، چرا که در روز قیامت پرده ها برداشته می شود و افراد از ترس رسوایی نزد دیگران سر به زیر هستند.

 

وی با اشاره به این که حضرت ابراهیم پیغمبر الهی است و گناهی مرتکب نشده است، گفت: دعا کردن برای هدایت به راه مستقیم به معنای آن نیست که ما گناه کرده ایم، بلکه هر لحظه ممکن است گمراه شویم.

 

امنیت هدیه ای ارزشمند به ملت ایران است

حجت الاسلام انتصاریان با اشاره به این که پیامبر اسلام(ص) سفارش کرده است که دروغ نگویید و خلف وعده نکنید، گفت: امامزادگان امانتی نزد ما هستند که باید در این اماکن مقدس توسل جوییم و دعا کنیم.

 

رییس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان کاشان سفارش دیگر پیامبر اکرم(ص) را امانتداری و فرو بستن چشم به نامحرم دانست و گفت: حضرت یوسف دلیل وابسته نشدن به زلیخا را نگاه نکردن به او عنوان می کند، چرا که دل به همراه چشم می رود.

 

وی پاکدامنی و خوش زبانی را سفارش دیگر پیامبر اسلام(ص) یاد کرد و گفت: امنیت هدیه ای به ملت ایران است که بالاترین ارزش را دارد و امروز رهبر معظم انقلاب تجسم ولایت است که باید قدر این نعمت را دانست.

 

حجت الاسلام انتصاریان گفت: آیت الله بهجت در زمانی که رهبر معظم انقلاب قصد سفر به قم را داشت، یک ساعت زودتر به استقبال ایشان در خارج از قم می رفت، از این رو شاهد آن هستیم که بزرگان و عرفا نیز به رهبری تعظیم و احترام دارند./1307/پ202/ح

ارسال نظرات