۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۲۶۶۵۷۴
آیت الله مکارم شیرازی:

استعدادها و نخبگان حوزه باید شناسایی و حمایت شوند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی خواستار شناسایی و حمایت نخبگان حوزه شد و تاکید کرد: تا زمانی که دنیا برقرار است علمای دین هم زنده هستند اگر چه بدنشان زیر خاک است ولی آثار آنها در دلها زنده است.
حضرت آيت الله مکارم شيرازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی پیش از ظهر امروز در دیدار با علما و طلاب استان های فارس، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) با  اشاره به حدیثی از پیامبر(ص) اظهار داشت: بخشنده ترین افراد بعد از خدا و پیامبر(ص) کسی است که علم و دانش را یاد بگیرد و آن را بتواند نشر دهد.

 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: وقتی آدم از دنیا می رود پرونده های اعمال او بسته می شود مگر سه گروه از افراد که یکی از آنها افرادی است که علومی به یادگار از آنها نزد مردم بماند.

 

این مرجع تقلید با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) گفت: تا زمانی که دنیا برقرار است علمای دین هم زنده هستند اگر چه بدنشان زیر خاک است ولی آثار آنها در دلها زنده است.

 

وی درباره علمای مناطق مختلف جهان گفت: از آنجایی که سرزمین های مختلف محصولات مختلفی دارد در مناطق دیگر کشور استعدادهای متفاوتی هست که باید استعداد یابی و شناسایی کرد.

 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی افزود: استان فارس یکی از این استان های عالم پرور و نخبه پرور است که در تمام رشته ها عالمانی را در طول تاریخ تحویل جامعه اسلامی کرده است.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه تصریح کرد: ما وظایفی در مقابل عالمان گذشته داریم که از جمله آنها نام و یاد این عالمان را گرامی بداریم تا نسل امروز بدانند که چه عالمانی در گذشته بوده و با آثار آنها آشنا شوند.

 

وی با اشاره به وظایف دیگر در مقابل علمای گذشته گفت: ما باید شرایط را طوری آماده کنیم که جوانان ما خیال نکنند امروزه دیگر عالمانی مانند گذشته نیست بلکه سرزمین های گذشته همان سرزمین است و باید جستجو کنیم تا استعدادها و سرمایه های استانی و نخبه را بشناسیم.

 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر پرورش نخبگان اظهار داشت: یکی از وظایف دیگر ما پرورش و فرصت دادن به اسستعدادهای کشف شده و نخبگان  سرزمین های مختلف است که آینده اسلام و کشور برای آنها است.

 

این مرجع تقلید در پایان مراسم از آثار فاخر گروه گلشن ابرار پژوهشکده باقرالعلوم(ع) رونمایی کرد./1325/پ202/ج

 

ارسال نظرات