۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۳
کد خبر: ۲۶۶۸۳۸
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران:

ماه رمضان فرصت مناسبی در جهت تحقق همدلی و همزبانی در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که شعار سال رهبری نباید تنها در حرف خلاصه شود، گفت: مبلغان دینی در ماه مبارک رمضان در جهت تحقق همدلی و همزبانی در جامعه تلاش کنند.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

به گزارشخبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران عصر امروز در جمع مبلغان شهر ساری با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان، بر ضرورت بهره گیری از فرصت معنوی این ماه جهت تبلیغ ارزش های دینی در جامعه تأکید کرد.

 

وی افزود: نزدیک شدن به تقوای الهی بزرگ‌ترین و بهترین اثر روزه در آیات ذکر شده است و طبق احادیث و روایات دینی روزه گرفتن در فصل تابستان سبب دوری از وسوسه‌ها، تقرب به خداوند و رسیدن به صبر و شکیبایی می‌شود.

 

حجت الاسلام علیزاده بروز آثار تربیتی، اجتماعی و بهداشتی را از دیگر مزایای روزه‌داری در ماه مبارک رمضان برشمرد و تصریح کرد: کسانی که با نیت ویژه و برای رضای خداوند روزه می‌گیرند از برکات و فایده‌های مادی و معنوی روزه‌داری بهره‌مند می‌شوند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران ماه مبارک رمضان را بهترین زمان برای فرصت‌سازی خواند و اظهار داشت: مبلغان و هیأت امنای مساجد باید به گونه‌ای رفتار و مدیریت داشته باشند، تا پس از ماه رمضان یارانی خوب را در مساجد و منطقه داشته باشند.

 

وی در ادامه سخنان خود ادامه داد: در ماه مبارک رمضان خداوند این فرصت را به انسان داده است که با تفکر در اعمال و کردار گذشته خویش قبل از اینکه او را محاسبه کنند خود به محاسبه اعمال خویش بپردازد و انسان می تواند با دعا و نیایش زمینه صیقل دادن روح از گناه برای درک نورهای رحمت که بر دل انسان های موحد و مؤمن می تابد را فراهم سازد.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، ماه مبارک رمضان را ماه ضیافت الهی و ماه تهذیب نفس دانست و گفت: باید از این ماه مبارک برای تبلیغ حداکثری احکام دین مبین اسلام بهره گیریم.

 

حجت الاسلام علیزاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که امسال به نام «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» نام‌گذاری شده اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی پس از بررسی‌های گوناگون بر اساس شرایط و موقعیت جامعه ملی و فراملی شعار سال را انتخاب می‌کنند.

 

وی با تاکید بر توجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: باید بر اساس رهنمودهای معظم‌له در هم‌گرایی، همدلی و هم‌افزایی در جامعه تلاش شود تا حرکت پیشرفت و توسعه بر اساس الگوی اسلامی میسر شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران تاکید کرد: امید است در یک فضای پر از همدلی، محبت، اخلاق، معنویت و فرهنگ به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا زمینه پیشرفت و توسعه توأم با برنامه‌های فرهنگی فراهم شود.

 

وی بر گسترده‌تر شدن چتر روحانیت در جامعه گفت: گسترده‌تر شدن چتر روحانیت در جامعه سبب کاهش بسیاری از مشکلات و ناهنجاری‌ها می‌شود.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که شعار سال رهبری نباید تنها در حرف خلاصه شود، افزود: همه باید در تحقق شعار سال رهبری تلاش کنیم./950/پ202/ب1

ارسال نظرات