۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷
کد خبر: ۲۶۷۸۱۸
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان تهران:

67 محفل انس با قرآن ویژه ماه مبارک رمضان در استان تهران برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان تهران، گفت: در ماه مبارک رمضان جمعا 67 محفل انس با قرآن در استان تهران برگزار می‌شود که 18 محفل آن با حضور قاریان مصری و 32 محفل با حضور قاریان بین‌المللی در بقاع متبرکه برگزار می‌شود.
حجت الاسلام محمد زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا محمدزاده مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان تهران، پیش از ظهر امروز در نشست خبری «طرح ضیافت الهی و طرح تابستانی نشاط معنوی» که در اداره کل اوقاف استان تهران برگزار شد، ضمن تشکر از مردم تهران بابت حماسه‌سازی تشیع 270 شهید گمنام، گفت: بزرگترین ماه را پیش رو داریم امید که از مجالسی که برای برگزاری ادعیه و قرائت قرآن برگزار می‌شود به نیکی استفاده کنیم.

 

وی با اشاره به دو ویژه برنامه سال جاری که در سالهای پیش نیز برگزار می‌شد، افزود: ویژه برنامه نخست ضیافت الهی است که در 84 بقعه متبرکه استان تهران برگزار می شود.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان تهران، در ادامه با اشاره به این‌که مهم‌‌ترین مساله ماه مبارک رمضان بحث قرائت قرآن کریم است، عنوان کرد: در ماه مبارک رمضان 67 محفل انس با قرآن تدارک دیده شده که 18 محفل با حضور قاریان مصری و 32 محفل با حضور قاریان بین‌المللی در بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

 

حجت‌الاسلام محمدزاده، افزود: همچنین در ماه مبارک رمضان نمایشگاه‌هایی با محصولات فرهنگی اعتقادی و اجتماعی در بقاع متبرکه برپا می‌شود.

 

وی با اشاره به مراسم شب‌های قدر بیان داشت: مراسم شب‌های قدر در امامزادگانی که ظرفیت بیش از هزار نفر را داشته برگزار می‌شود، همچنین مناجات‌خوانی و برگزاری جشن میلاد امام حسن مجتبی نیز برگزار می‌شود.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان تهران، با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر برپایی افطاری ساده، گفت: با توجه این فرمایش مقام معظم رهبری، از زائرانی که برای نماز جماعت در مساجد و بقاع متبرکه حضور به هم می‌رسانند با افطاری ساده پذیرایی به عمل می‌آید.

 

حجت‌الاسلام محمدزاده، در ادامه بیان داشت: همچنین اطعام در سحر نیز وجود خواهد داشت، این سفره‌های سحر و افطاری معمولا از نذورات مردمی است و ما صرفا میزبان زائران عزیز هستیم.

 

وی با بیان این‌که هر شب ماه مبارک رمضان در مصلی نماز جمعه تهران نیز افطاری ساده داده می‌شود، اظهار داشت: در مصلی تهران بعد از افطاری سخنرانی و دعای افتتاح و مراسم شب‌های قدر نیز برگزار می‌شود.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان تهران، با اشاره به برپایی خیمه‌های معرفت عنوان کرد: در بقاع متبرکه با تعداد 32 خیمه‌ معرفت در طول ماه مبارک رمضان به ارائه خدماتی چون مشاوره در مسائل اعتقادی، اخلاقی و خانوادگی برای زائران خواهند پرداخت.

 

حجت‌الاسلام محمدزاده، با اشاره به برنامه بعدی اوقاف در تابستان تحت عنوان نشاط معنوی، گفت: طرح نشاط معنوی با توجه به تعطیلات تابستان و ظرفیت بقاع متبرکه در راستای اهداف نظام انقلاب اسلامی چون انسجام‌بخشی و مدیریت اوقات زائران پیاده سازی و اجرا می‌شود.

 

وی افزود: با توجه به اعتقادات دینی و مذهبی مردم ایران و ظرفیت بالای بقاع متبرکه طرح نشاط معنوی برنامه‌های متنوع اخلاقی، نقاشی و اردو را برای زائران در نظر دارد.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان تهران، در ادامه بیان داشت: این برنامه‌ و طرح‌ها برای تبدیل آلودگی‌ها به تذکر در سطح جامعه است و در سال جاری حضور 20 هزار نفر در این برنامه‌ها پیش‌بینی شده است./807/پ202/ب4

ارسال نظرات