۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۲۶۸۲۶۴
امام جمعه زنجان:

ایستادگی مردم و مقاومت دولتمردان در مقابل زیاده‌خواهی‌های دشمنان ضروری است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در زنجان با اشاره به اهمیت ایستادگی و مقاومت در تمامی عرصه ها گفت: ایستادگی مردم و نیز مقاومت سربازان عرصه دیپلماسی کشور در مقابل زیاده‌خواهی‌های دشمنان مسأله مهم امروز کشور محسوب می‌شود.
حجت الاسلام خاتمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان، امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر، با اشاره به اهمیت ایستادگی و مقاومت در تمامی عرصه ها گفت: ایستادگی مردم و نیز مقاومت سربازان عرصه دیپلماسی کشور در مقابل زیاده‌خواهی‌های دشمنان مسأله مهم امروز کشور محسوب می‌شود.

 

وی در ادامه با اشاره به چهارچوب ها و خطوط قرمز تعیین شده نظام تصریح کرد: خط قرمز مذاکرات هسته‌ای چهارچوب‌های تعیین و ترسیم شده از سوی رهبر معظم انقلاب است که نباید در مقابل زیاده‌خواهی دشمن تسلیم شد.

 

امام جمعه زنجان در ادامه با اشاره به تشییع پیکرهای مطهر 175 شهید غواص دوران دفاع مقدس اظهار داشت: با توجه به این که فرهنگ شهدا، فرهنگ غیرت و عزت است، تشییع پیکر شهدا روح معنوی در جامعه ایجاد می‌کند.

 

نماینده ولی فقیه در زنجان در ادامه خاطر نشان کرد: حضور جوانان مستعد و با ایمان و دارای تفکر امام راحل (ره) در عرصه‌های ایثار و شهادت از برکات انقلاب بوده و این شهدا نیز با عزت و افتخار و ایثار خود مایه حیرت جهانیان شدند.

 

وی در ادامه پیکرهای مطهر شهدای غواص را هدایای الهی برشمرد و گفت: تشییع پیکر شهدا به عنوان هدیه‌های الهی فرصتی برای پایبندی به اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی و تبیین فرهنگ ایثار، شهادت و جهاد است که نمی‌توان این موضوعات را با ارزش‌های دنیوی مقایسه کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی در ادامه با اشاره به سالروز 30 خرداد ماه سال 73 مصادف با روز عاشورای حسینی و انفجار بمب در حرم مطهر ضوی خاطر نشان کرد: در یکی از روزهای جنایت‌بار در پرونده منافقان، تعدادی از زائران و مجاوران حرم مطهر امام رضا(ع) به شهادت رسیدند.

 

نماینده ولی فقیه در زنجان در ادامه با اشاره به نزدیک بودن سالروز شهادت دکتر چمران اظهار داشت: 31 خرداد سال 60 روزی است که سردار رشید اسلام، دکتر مصطفی چمران به شهادت رسید و در حال حاضر این روز با عنوان بسیج اساتید نامیده می‌شود.

 

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به الگو بودن شهید چمران برای نسل جدید افزود: شخصیت برجسته و ممتاز شهید چمران در همه دوران زندگی‌اش، مطالعه و تفکر در زندگی این شهید بزرگوار را به نوجوانان و جوانان توصیه می کنم.

 

امام جمعه زنجان در ادامه با اشاره به اندیشه های بلند و شخصیت نورانی شهید چمران گفت: ایشان پایه‌گذار نخستین انجمن دانشجویی در امریکا بوده و علاوه بر تبیین دیدگاه‌های اسلامی در خارج از کشور، در دوره‌های چریکی خود را آماده کرد و در زمان حمله استکبار و نیز در منطقه کردستان، رشادت‌های بسیاری را از خود برجای گذاشت.

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: شهید چمران در آغاز جنگ تحمیلی پایه‌گذار نیروهای مردمی و جنگ‌های نامنظم بود که سرانجام به درجه رفیع شهادت نائل آمده و به الگویی کامل برای نسل جوان و اساتید متعهد و مسلمان تبدیل شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی در پایان با اشاره به خشکسالی های اخیر در کشور و خطرناک بودن ادامه این روند افزود: کشور ایران در منطقه خشک و نیمه خشک قرار گرفته از این رو به صرفه‌جویی در مصرف آب تأکید بسیار می شود و به خاطر ادامه همین روند متأسفانه در حال حاضر میزان جنگل‌های موجود در کشور با بی‌توجهی، به کمتر از 30 درصد کاهش ‌ یافته است. /949/پ201/ح

ارسال نظرات