۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۲۶۸۶۸۰

فعال سازی مراکز قرآنی با عنوان خانه های نور در کانون های مساجد خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی گفت: برگزاری طرح تلاوت نور در بیش از دو هزار مسجد استان، فعال سازی 67 مرکز قرآنی، برگزاری جشنواره قرآنی «مدهامتان» در رشته های مختلف و برگزاری طرح 1449 در کانون های مساجد از جمله برنامه های قرآنی کانون های مساجد خراسان رضوی است.
کانون هاي مساجد

 محمد حسین عبداللهی، مسؤول دبیرخانه نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد درباره برنامه های قرآنی این نهاد گفت: قرآن و عترت، نماز و مسجد، خانواده و سبک زندگی و فعالیت‌های عمومی از عمده برنامه‌های سال 94 است.

  

وی افزود: توجه به کانون‌های نقاط محروم خراسان رضوی، تمرکز این کانون‌ها در دانشگاه‌ها و مصلی‌ها، ساماندهی مناسب آن ها و ارائه رتبه‌بندی و حذف کانون‌های غیرفعال از جمله برنامه‌هایی که در سال جدید در نظر گرفته می‌شود.

 

وی با اشاره به این که یک هزار و 600 کانون فرهنگی هنری در خراسان رضوی در حال حاضر مشغول به فعالیت  هستند، اضافه کرد: تا پایان سال 100 کانون دیگر افزوده می شود که از این میزان 60 درصد روستایی و 40 درصد شهری هستند که دقیقا بر اساس برنامه ستاد عالی کانون های مساجد کشور در نظر گرفته شدند.

 

عبداللهی در ادامه با اشاره به فعالیت های قرآنی در کانون های مساجد استان از برگزاری طرح تلاوت نور در بیش از دو هزار مسجد در استان خبرداد و تصریح کرد: در حال حاضرنیز 67 مرکز قرآنی با عنوان«خانه های نور» در این کانون ها فعال است که شکوفه بهشت تحت عنوان مهد قرآن مسجد نیز در دل این مراکز فعالیت می کنند.

 

 مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی در ادامه درباره دیگر فعالیت های قرآنی کانون های مساجد گفت: مسابقات قرآنی جشنواره قرآنی «مدهامتان» هر ساله در رشته های مختلف قرآنی برگزار می شود و برگزاری طرح 1449 در کانون های مساجد از جمله دیگر برنامه ها است.

 

 وی در ادامه درباره جشنواره مباهله از جمله برنامه های کانون های مساجد اظهار کرد: محورهای این جشنواره در پنج موضوع با عنوان های مباهله، سند حقانیت دین اسلام و اهل بیت پیامبر اکرم(ص)، مباهله، مقدمه ای بر واقعه غدیر، مباهله و ابعاد تاریخی آن، مباهله و نقش بی بدیل خانواده در جامعه اسلامی، مباهله و تبیین چگونگی بین ادیان توحیدی و مذاهب اسلامی است.

 

وی در ادامه درباره زمان بندی برگزاری این جشنواره افزود: افتتاحیه این جشنواره از 27 مهرماه سال 93 صورت گرفته است و فراخوان، شروع ثبت نام و ارسال آثار در اسفندماه سال گذشته انجام شد.

 

مسؤول دبیرخانه نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی خاطر نشان کرد: پایان مهلت ارسال آثار 27 تیرماه سال 94 مصادف با عید فطر است و اعلام نتایج داوری در روز میلاد امام رضا(ع) و اختتامیه جشنواره 16 مهرماه 94 برگزار خواهد شد.

 

عبداللهی با بیان این که جوایز این جشنواره در رشته های نقاشی، وبلاگ نویسی و داستان کوتاه شامل  یک میلیون تومان جایزه نقدی برای نفر اول است، اضافه کرد: هفتصد هزار تومان برای نفر دوم و پانصد هزار تومان برای نفر سوم است.

 

وی ادامه داد: در رشته پویانمایی برای  نفر اول سه میلیون تومان، برای نفر دوم دو میلیون تومان و برای نفر سوم یک میلیون تومان جایزه نقدی در نظر گرفته شده است و در رشته مقاله پژوهشی برای نفر اول دو میلیون تومان، برای نفر دوم یک میلیون و پانصد هزار تومان و برای نفر سوم یک میلیون تومان جایزه نقدی در نظر گرفته شده است./934/ت302/ب5 

ارسال نظرات