۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۲۶۹۴۵۵
آیت الله خاتمی:

گفتار اهل تقوا همراه با سند است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که اهل تقوا هر گفتاری را با سند ذکر می‌کنند، گفت: گفتار بدون سند موجب تباهی انسان می‏شود.
آيت الله سيد احمد خاتمي نماز جمعه تهران به امامت آيت الله خاتمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، آیت الله سید احمد خاتمی عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری شب گذشته در ششمین برنامه شامگاهی سیمای کرمان با اشاره به سبگ زندگی قرآنی، گفت: تقوا سه جلوه برای خود دارد.

 

وی با بیان این که بهترین عنصر اخلاق تقوا است، افزود: در قرآن کریم خطاب به اهل تقوا آمده که با صادقان و راستگویان همراه شوید و این همراهی را به طور مطلق آورده است.

 

امام جمعه موقت تهران با اشاره به این که صادق مطلق باید خالی از اشتباه و خطا باشند، اظهار داشت: این صادقان کسی جز ائمه اطهار(ع) نیستند که همراهی با آن‏ها موجب سعادت می‏شود.

 

نماینده خبرگان رهبری با بیان این که بهترین الگو برای انسان امامان معصوم هستند، ابراز داشت: شخص متقی نباید از آن‏ها جلو بیفتد چرا که سبب گمراهی می‏شود و عقب ماندن از آن‏ها سبب فساد و نابودی وی می‏شود.

 

آیت الله خاتمی افزود: پیامبر اکرم(ص) فرمودند که اهل بیت من به منزله سر برای بدن بوده و یا همانند چشم برای سر هستند و منظور این است که ائمه اطهار الگو بوده و باید با آن‏ها همراه باشیم.

 

وی با بیان این که این همراهی محدود به زمان حیات امامان معصوم(ع) نیست، اظهار داشت: این همراهی تا زمان قیامت و در تمام زندگی خود وجود دارد.

 

نماینده خبرگان رهبری با اشاره به جلوه دیگری از تقوا ابراز داشت: شخص متقی در زندگی خود باید لقمه حلال بیاورد و از کارهای ربوی دوری کند چرا که لقمه ربوی حرام است.

 

امام جمعه موقت تهران با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم که سه نگرانی برای امتش بعد از خود داشتند، خاطر نشان کرد: بعد از پیدا کردن راه حق انسان گمراه شده یا فتنه‏های گمراه کننده او را منحرف کند و یا پاک دامن نبوده و لقمه وی پاک نباشد.

 

آیت الله خاتمی با بیان این که لقمه حرام تا چهل روز لذت عبادت را از انسان می‏گیرد، اظهار داشت: انسان مومن باید مواظب کسب خود باشد تا لقمه حرام مخلوط آن نشود.

 

خطیب جمعه تهران با اشاره به سومین جلوه تقوا ابراز داشت: اهل تقوا گفتاری را نقل کنند که دارای سند باشد و هر سخنی را نقل نکنند چرا که موجب تباهی انسان می‏شود.

 

وی در پایان با بیان این که بعضی سخن‏ها شایعه‏ای بی اساس است، اظهار داشت: نقل سخنی که دارای مستند نیست از اقسام دروغ بوده و شخص متقی باید از معصیت دوری کند./972/پ202/ب4

ارسال نظرات