۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳
کد خبر: ۲۷۰۱۱۹
آیت الله موسوی جزایری:

حضرت خدیجه با اموال خود جهاد کرد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله موسوی جزایری با اشاره به این که ائمه اطهار(ع) جهاد عبادی، سیاسی و تربیتی داشتند، گفت: حضرت خدیجه کبری(س) با اموال خود جهاد کرد.
آيت الله موسوي جزايري، نماينده ولي فقيه در خوزستان و امام جمعه اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، سحر امروز در سلسله جلسات شرح زیارت جامعه کبیره که از صدا و سیمای خوزستان پخش می شود، با اشاره به ادامه زیارت «وأَقَمْتُمُ الصَّلاةَ وَ آتَیْتُمُ الزَّکَاةَ وَ أَمَرْتُمْ بِالْمَعْرُوفِ وَ نَهَیْتُمْ عَنِ الْمُنْکَرِ وَ جَاهَدْتُمْ فِی اللَّهِ حَقَّ جِهَادِهِ» ابراز داشت: براساس این عبارت پیشوایان بزرگ و امام، حق جهاد را ادا کرده اند.

 

وی با اشاره به این که جهاد یعنی این که انسان همه توان خود را به کار گیرد و در راه حق و نشر حقاق، حفظ مصالح جامعه و هدایت جان فشانی کند، گفت: جهاد مقتضیات گوناگونی دارد و گاهی صبر، کار علمی و کار فرهنگی و تربیتی است.

 

استاد حوزه علمیه خوزستان با اشاره به جنگ خندق و این که احزاب اسم دیگر آن است، عنوان کرد: این جنگ بسیار خطرناک بود و در حقیقت همه کفار قریش و اهل کتاب یعنی یهود و نصارای مدینه در برابر مسلمانان حضور داشتند.

 

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به پیشنهاد سلمان فارسی درخصوص حفر خندق در جنگ احزاب برای جلوگیری از هجوم دشمن که مورد استقبال پیامبراکرم(ص) قرار گرفت، افزود: تنها 4 نفر از کفار موفق به عبور از خندق شدند.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که براساس سخن پیامبراکرم(ص) در جنگ خندق همه کفر در عمر بن عبدود مسجم شده بود، ابراز داشت: خندق جنگ سرنوشت اسلام و کفر است.

 

امام جمعه اهواز با اشاره به جنگ خندق، عمر پس از عبور برای جنگ طلب مبارز کرد که پیامبر در میان سپاهیان خود مبارز فراخواند و در این سه نوبت تنها امام علی(ع) اعلام آمادگی کرد، افزود: پیامبراکرم(ص) پس از پیروزی امام علی(ع) فرمود ثواب یک ضربت امام علی(ع) از همه اعمال ثقلین بالاتر است.

 

وی با بیان این که زره امام علی(ع) تنها جلوی بدن حضرت را پوشانده بود، ادامه داد: برخی دلیل این کار را از ایشان می پرسیدند می گفت که من به جنگ و دشمن پشت نمی کنم.

 

استاد حوزه علمیه خوزستان تصریح کرد: امام علی(ع) در جنگ ورزی و قدرت بسیار توانمند بود از طرفی کریم النفس و بزرگوار هم بود.

 

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به این که ائمه اطهار(ع) جهاد عبادی، سیاسی و تربیتی داشتند، بیان داشت: حضرت خدیجه کبری(س) با مال خود جهاد کرد./9453/پ202/ب4

ارسال نظرات