۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۹
کد خبر: ۲۷۱۸۲۲
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز:

حفظ خطوط قرمز نظام در مذاکرات هسته‌ای جزو ضروریات است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی همدانی گفت: عده ای به اشتباه گمان نکنند چون رهبر معظم انقلاب تیم مذاکره کننده را تأیید کرده است پس آنان در هر قراردادی آزاد هستند، بلکه رهبری خطوط قرمز را ترسیم کردند که باید تیم مذاکره کننده نسبت به آن پایبند باشند.
حجت الاسلام و المسلمين سيد محمد مهدي حسيني همداني امام جمعه کرج و نماينده ولي فقيه در استان البرز،
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در البرز، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد مهدی حسینی همدانی امام جمعه کرج و نماینده ولی فقیه در استان البرز، در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج با اشاره به ایام شهادت حضرت علی (ع) گفت: امیرمؤمنان (ع) بزرگ ترین شخصیت و بی نظیرترین فرد عالم بشریت بود که در جهان خلقت همتایی ندارد، انسان چند وجهی که با صلابت تمام در برابر ظلم و تظاهر بی دینی ایستاد در حالی که در برابر مظلومان مهربان و رئوف بود.
 
وی ادامه داد: امیرمومنان (ع) را باید خوب شناخت و از مکتب آن درس و الگو گرفت چرا که هر کسی در این مکتب پرورش پیدا کرد مسیرش مشخص می شود و نمی تواند در برابر ظلم و ظالم بی تفاوت باشد.
 
امام جمعه کرج بیان داشت: امام راحل به عنوان شاگرد مکتب اهل بیت همواره بر این مطلب تأکید می کردند که هیچ کاه سلاح مبارزه با ظلم و استکبار را بر زمین نگذارید و زیر بار ظلم نروید و با دشمن سازش نکنید چرا که او خیر شما را نمی خواهد.
 
وی افزود: آمریکا در طول این سال‌ها نشان داد که غیر منطقی و غیر قابل اعتماد است و هیچ گاه در رفتار خود صداقت را رعایت نمی‌کند، از این رو در برابر او باید احتیاط کرد و کوتاه نیامد.
 
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان این که جریان مذاکرات چهره کریه آمریکا را نشان داد، ابراز کرد: همه کسانی که مسؤولیتی بر عهده دارند باید متوجه وعده‌های خدا باشند و به وعده های شیطانی دلخوش نباشند و اگر عده ای خائن در داخل کشور تلاش می‌کنند تا چهره منفور امریکا را خوب نشان دهند بدانند که دشمنان ما هیچ گاه قابل اعتماد نبوده و نیستند.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین حسینی همدانی با اشاره به تهدید نظامی دشمنان علیه ایران اظهار داشت: 12 سال در حال مذاکرات هستیم و در طول این مدت هر گونه کج فهمی و بد عهدی را از دشمنان شاهد بودیم در حالی که کشور ایران با اعتماد سازی و پذیرش محدودیت ها بر گفته های خود صادق بوده ولی طرف مقابل باز هم می گویند 25 سال فرصت دهید تا به ایران اعتماد کنیم در حالی که ما به آنها بی اعتماد هستیم.
 
وی بیان داشت: در توافق ژنو در برخی از مواضع ما عقب نشینی کردیم ولی پس از آن 130 تحریم را بر ما تحمیل کردند و در طول این سال‌ها هر گونه ظلمی که توانستند بر ملت ما واقع ساختند و ترور 17 هزار شهید نشان می دهد که ما باید به امریکا و ازناب امریکا اعتماد نداشته باشیم.
 
خطیب نماز جمعه کرج ادامه داد: عده ای در داخل کشور گمان نکنند که مردم خسته شده اند و تحریم ها اثر کرده، بلکه ملت عزتمند، شریف و با اقتدار تلاش کرده و تمام هویت خود را در این ایستادگی می دانند.  
 
وی افزود: در مذاکرات هسته ای دو طرف مقابل به دنبال توافق خوب هستند در حالی که امریکا در شرایط کنونی به دنبال مسائل داخلی خود است و با  18هزار میلیارد بدهی نتواسته خواسته های ملت خود را براورده سازد و در دولت فعلی هیچ دستاوردی حاصل نشده است و این نشان می دهد که آنها بیشتر از ما به انجام این توافق نیاز دارند.
 
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز اظهار داشت: توافقی برای ما خوب است که خطوط قرمز در آن لحاظ شود و عده ای به اشتباه گمان نکنند چون رهبری تیم مذاکره کننده را تایید کرده است پس آنان در هر قراردادی آزاد هستند بلکه رهبری خطوط قرمز را ترسیم کردند که باید تیم مذاکره کننده نسبت به آن پایبند باشند.
 
خطیب نمازجمعه با بیان این که دشمن در صدد دو قطبی کردن کشور است، ابراز کرد: دشمن تلاش می کند که کشور را در مساله مذاکرات هسته ای به دو قطب مخالف و موافق ترسیم کند در حالی که رهبری و مردم با هوشیاری تمام تیم مذاکره کننده را حمایت کرده و به دنبال توافق خوب هستند و آمریکا را مسؤول نافرجام ماندن مذاکرات می دانند.
 
امام جمعه کرج خاطرنشان کرد: ملت غیور ایران با توکل بر خدای متعال هیچ گاه اجازه تحقیر دانشمندان هسته ای و کشف اسرار هسته ای و از بین رفتن اقتدار ملی را به هیچ کشور و سازمانی نخواهد داد.
 
وی با اشاره به روز شهرداری و دهیاری ها اظهار داشت: وظیفه شهرداری بسیار سنگین است از این رو شهرداری ها باید خود را خادم ملت بدانند چرا که مردم شوراها و شهرداری ها را انتخاب کرده اند تا به جامعه خدمت کنند.
 
امام جمعه کرج در پایان خاطرنشان کرد: شعار شهرداری‌ها باید تسهیل، تسریع کار مردم، تکریم ارباب رجوع و‌اعتمادسازی باشد و دست افراد فرصت‌طلب و سودجو را قطع کرد بر این اساس مدیران پاک و ‌صادق را باید به کار گرفت و مبارزه با فساد را در دستگاه جدی گرفته شود و مدیران با فساد داخلی در دستگاه ها مماشات نکنند./801/پ201/ح
ارسال نظرات