۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶
کد خبر: ۲۷۱۹۰۴

واکنش آیت الله مظاهری به شبهه افکنی ها درباره صلح امام حسن و قیام امام حسین

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مظاهری گفت: کسانی که به صلح امام حسن(ع) با معاویه و قیام امام حسین(ع) در مقابل یزید، ایراد می گیرند، شیعه نیستند، چرا که مقام امام را به عنوان ولی خداوند درک نکرده اند.
آيت الله مظاهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری، رییس حوزه های علمیه اصفهان، صبح امروز در مسجد امیرالمؤمنین(ع)، گفت: صلح امام حسن مجتبی(ع) همانند قیام امام حسین(ع) موجب بقای مکتب تشیع شد.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر که می فرمایند «الحَسَنِ وَ الحُسَین اِمامانِ، قاما اَو قَعَدا»، افزود: به همان اندازه که قیام امام حسین(ع) موجب بقای مکتب تشیع شد، صلح امام حسن (ع) نیز در این امر مؤثر بوده است.

این مرجع تقلید گفت: در زمان خلافت معاویه تصمیم جدی برای از بین بردن تشیع گرفته شده بود ولی امام حسن(ع) با صلحی که با معاویه کردند، اجازه این کار را به آنها ندادند.

رییس حوزه های علمیه اصفهان با اشاره به قیام امام حسین(ع) بیان داشت: در زمان خلافت یزید چیزی جز پوسته دین باقی نمانده بود و به همین دلیل، امام حسین (ع) دست به قیام زدند و اسلام و تشیع را از خطر نابودی نجات دادند.

حضرت آیت الله مظاهری با اشاره به این که بعضی افراد اشکال می گیرند که چرا امام حسن(ع) با معاویه صلح کرد یا چرا امام حسین(ع) با این که می دانست شهید می شود، دست به قیام زد؟ گفت: امام حسن(ع) و امام حسین(ع) هر دو معصومند و هیچ خطایی در وجود آنها راه ندارد، پس اگر امام حسن(ع) صلح کرد و امام حسین(ع) قیام، هر دو به وظیفه الهی خود عمل کرده اند.

وی گفت: کسانی که به صلح امام حسن(ع) با معاویه و قیام امام حسین(ع) در مقابل یزید، ایراد می گیرند، شیعه نیستند، چرا که مقام امام را به عنوان ولی خداوند درک نکرده اند.

 وی بیان داشت: امام حسن(ع) در آخرین نصیحت خود به شیعیان فرموده اند برای عزت در دنیا و آخرت، فقط باید تقوای الهی پیشه کنید و لباس معصیت را از تن بیرون آورده و لباس اطاعت را بر تن کنید تا خداوند شما را در نظر خلق محبوب سازد./939/پ202/ج

ارسال نظرات