۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۶
کد خبر: ۲۷۲۶۹۶
امام جمعه موقت مشهد اردهال کاشان:

تدبر و تفکر در قرآن موجب سعادت انسان می شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت مشهد اردهال با اشاره به این که برخی فقط در مراسم ختم و هفت صدای قرائت قرآن را می شنوند، گفت: تدبر و تفکر در قرآن انسان را به سعادت می رساند.
حجت الاسلام محمد عباسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمد عباسی، امام جمعه موقت مشهد اردهال کاشان شامگاه دوشنبه بعد از مراسم جزء خوانی قرآن کریم در آستان مقدس علی بن باقر(ع) مشهد اردهال کاشان، با اشاره به این که خداوند در سوره فرقان می فرماید یکی از صفات بندگان خداوند، فروتنی و تواضع است، گفت: انسانی که متواضع باشد در برابر انسان های جاهل نیز صبر و تحمل دارد.

 

وی افزود: عبادت و شب زنده داری، ترس از خداوند و عذاب الهی، دستگیری از بینوایان، عدم پرستش غیر خدا، مبرا بودن از ظلم به دیگران، پاک دامنی، انتخاب الگوی مناسب، دوری از لهو و لعب و تفکر در آیات قرآن از ویژگی های عبادالصالحین است.

 

حجت الاسلام عباسی با اشاره به این که کمک به بی نیازان از صفات بندگان خوب خداوند است، گفت: امیرمؤمنان(ع) به انسان های نیازمند توجه مناسبی داشت، از این رو ایشان بندگان متعددی را از بند آزاد کرد و مستمندان بسیاری را نان می داد.

 

امام جمعه موقت مشهد اردهال کاشان گفت: کسی که به دیگران ظلم کند، در همین دنیا ظلم گریبان او را می گیرد، بنابراین ظلم ممکن است به یک اشاره و یا یک سخن کوتاه باشد که در این زمینه از رسول خدا روایت است کسی که مورد عاق والدین قرار بگیرد، به دیگران ظلم کند و در ازای خوبی بدی کند، در همین دنیا جزای آن را خواهد دید.

 

وی با اشاره به این که هرکس خواهان زندگی شیرین است، باید به پدر و مادر خود خدمت کند، گفت: افراد باید با خیرات و نذورات برای پدر و مادران خود خیر و ثواب بفرستند.

 

زنان در برابر نامحرمان تکبر داشته باشند

به گفته وی، درس ماه رمضان این است که به سوی سعادت پیش برویم، نه این که قرائت قرآن و نماز جماعت داشته باشیم، اما بعد از این ماه به جای قبل برگردیم.

 

حجت الاسلام عباسی با اشاره به این که از امیرمؤمنان(ع) روایت است اگر عوالم هفت گانه را به من بدهند، من یک دانه گندم را از دهان مورچه ای نمی گیرم، گفت: انسان باید مواظب چشم، گوش و زبان خود باشد تا رفتار و کردار صحیح او در فرزندان نیز تأثیر مثبت داشته باشد.

 

امام جمعه موقت مشهد اردهال کاشان گفت: پیامبر اسلام(ص) هیچگاه به زنان جوان سلام نمی کرد، چرا که می فرمود این سلام ممکن است تبعات بدی را به دنبال داشته باشد، اما در جامعه امروز شاهد حضور نامناسب زنان در قسمت های مختلف جامعه هستیم.

 

وی با تأکید به این که به دستور اسلام زن باید در برابر مرد نامحرم تکبر داشته باشد، گفت: حضور در مجالس لهو و لعب موجب تضعیف ایمان و قرار گرفتن در مسیر غیر مستقیم و از دست دادن دین می شود.

 

حجت الاسلام عباسی با اشاره به این که برخی فقط در مراسم ختم و هفت صدای قرائت قرآن را می شنوند، گفت: تدبر و تفکر در قرآن انسان را به سعادت می رساند.

 

امام جمعه موقت مشهد اردهال کاشان گفت: جوانان باید به علم روز مسلط باشند تا این مهم موجب پیشرفت جامعه شود و در کنار آن باید به قرآن نیز توجه داشته باشند تا در مسیر دین و صراط مستقیم حرکت کنیم./1307/پ202/ح

ارسال نظرات