۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۳
کد خبر: ۲۷۲۷۲۰
آیت الله مظاهری:

اهل بیت مصداق بارز اراده خداوند در این جهان هستند

خبرگزاری رسا ـ رییس حوزه های علمیه اصفهان در تفسیر آیاتی از سوره انسان با اشاره به آیه 28 درباره ویژگی های انسان گفت: مصداق اراده الهی در اهل بیت وجود دارد و همان گونه که خداوند دارای قدرت کن فیکون می باشد، این قدرت را در اختیار ولی خود نیز قرار داده است.
آيت الله مظاهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری رییس حوزه های علمیه اصفهان بعد از نماز صبح در مسجد امیرالمؤمنین(ع) جی در تفسیر آیاتی از سوره انسان گفت: پروردگار عالم قدرت این را دارد که در یک چشم بر هم زدن همه عالم را از بین ببرد.

 

وی با اشاره به آیه 28 سوره انسان افزود: پروردگار عالم این قدرت را دارد در یک لحظه ما را نابود کند و به جای ما مخلوقات جدیدی بیافریند و این کار با دمیدن در صور اسرافیل ممکن است اتفاق بیفتد.

 

آیت الله مظاهری افزود: با دمیدن در صور اسرافیل دنیا به پایان می رسد و دوباره با نفخ صور دوم که توسط میکائیل انجام می شود مخلوقات دوباره به حالت قبلی خود در می آیند، و از زمان این اتفاقات هیچ کس جز خداوند خبر ندارد.

 

وی در ادامه بیان داشت: از ویژگی های انسان این است که با اراده بر انجام کاری، می تواند آن کار را در ذهن خود انجام دهد و این فقط از ویژگی های انسان است و حکمت وجود این ویژگی برای قدرت نمایی خداوند است تا به انسان نشان دهد با چشم بر هم زدنی می تواند هر کاری را انجام دهد.

 

رییس حوزه های علمیه اصفهان با اشاره به داستان امام رضا (ع) که به شیر های درون تابلو امر کردند که این مرد را بخورید و آن ها نیز امر امام را اطاعت نمودند، افزود: خداوند دارای قدرت کن فیکون است یعنی به هر چیزی بگوید باش بلافاصله امر او اجرا می شود و این قدرت را در اختیار ولی خود نیز قرار داده است.

 

وی با اشاره به اراده خداوند گفت: اراده الهی به هر کاری تعلق بگیرد، آن کار حتماً انجام می شود و طبق روایات معصومین خداوند اراده کرده که اهل بیت از ازل تا ابد باشند و هیچ گاه از بین نروند.

 

حضرت آیت الله مظاهری افزود: برخی با استناد به آیه کُلُ مَن عَلَیها فانٍ می گویند هر چیزی در عالم به جز وجود خداوند از بین رفتنی است، ولی در جواب می گوییم اهل بیت مصداق بارز وجه رب بوده و هرگز معدوم نمی شوند.

 

وی گفت: انسان باید بداند در برابر خداوند اصلاً به حساب نمی آید و نباید در مقابل او سرکشی کند و با توجه به صفت صمد بودن خداوند، انسان در عالم وجود فقط یک واسطه است./939/پ202/ش

ارسال نظرات