۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۲۷۲۸۶۹
مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر:

عبودیت و بندگی خدا ویژگی ممتاز امام علی است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر در جمع خبرنگارارن ضمن تسلیت فرا رسیدن شهادت امام علی(ع) گفت: عبودیت و بندگی ذات ربوبی از ویژگی های ممتاز امام علی(ع) است.
حجت الاسلام سروستاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت ایام ضربت خوردن و شهادت حضرت امام علی(ع)، گفت: این ایام، ایام حزن، اندوه و ماتم شیفتگان حضرت امام علی(ع) است و امیدواریم سیره و زندگی ایشان سرمشق گرانبهایی برای همه مسلمانان و به‌ویژه شیعیان و ارادتمندان به ساحت مقدس آن امام بزرگوار قرار بگیرد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر ادامه داد: ایشان در شب نوزدهم به وسیله ضربت خوردن شمشیر ابن ملجم در محراب عبادت، روز 21 رمضان به عظیم ترین فیض، یعنی فیض شهادت رسیدند.

 

وی اظهار داشت: مولای متقیان (ع) دارای شخصیت بزرگی بود او بعد از پیامبر اسلام (ص)، اشرف مخلوقات عالم به شمار می روند و دارای ویژگی و خصایص متعددی بودند که عبودیت و بندگی، جهاد و مقاومت در مقابل مشرکین و حضور او در کنار پیامبر اسلام (ص) در صحنه های مختلف از جمله این ویژگی ها به شمار می روند.

 

حجت‌الاسلام سروستانی گفت: از نظر علم و بیان از نظر بی میلی و بی رغبتی به دنیا و عدم توجه به تجملات دنیوی انفاق و توجه به مستمندان و از همه اینها مهمتر از نظر عبودیت و بندگی ذات ربوبی که در اوج عبودیت و بندگی ویژگی های ممتاز امام (ع) است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر افزود: امام علی(ع) از نظر کلام یک سخنور ماهر و کم نظیر بودند سخنان و کلمات و نامه های حکمت آموز امام در کتاب شریف و مهم نهج البلاغه گویای اوج فصاحت و بلاغت امام علی(ع) است.

 

وی با بیان این که آن امام(ع) در نهایت مظلومیت از سوی کسانی که در جهل و گمراهی بودند در محراب عبادت به شهادت رسید، تاکید کرد: در مقام او همین بس که حیاتش را از خانه خدا آغاز کرد و مماتش هم با شهادت در راه خدا و در محراب عبادت مقدر شده بود./846/پ203/ب4

ارسال نظرات