۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۲۷۳۳۴۳
آیت الله نوری همدانی در دیدار سرپرست استانداری قم:

رسالت مسؤولان خادمی مردم است/ فرهنگ جهاد و شهادت باید در سیمای قم متبلور باشد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی خدمت به مردم را اصلی ترین و مهم ترین رسالت مسؤولان دانست و بر لزوم اهتمام بیش از پیش مسؤولان کشور در جهت رفع مشکلات مردم به ویژه اقشار محروم تاکید کرد.
 حضرت آيت الله نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌ الله حسین نوری‌ همدانی از مراجع تقلید امروز در دیدار سرپرست استانداری قم، به جایگاه و موقعیت ممتاز و برجسته این شهر اشاره و قبول مسؤولیت در این شهر را رسالتی مهم و در عین حال سنگین و حساس توصیف کرد.
 
این مرجع تقلید با بیان این که خدمت به قم توفیقی الهی است و باید قدر آن را دانست، تصریح کرد: شهر مقدس قم خاستگاه انقلاب و مرکز فقاهت و اجتهاد است و امروز چشم همه دنیا به این شهر دوخته شده است.
 
حضرت آیت الله نوری همدانی وجود بارگاه منور کریمه اهل بیت(ع)، مسجد مقدس جمکران، برخورداری از مهم ترین و بزرگ ترین حوزه علمیه و وجود مراکز علمی، فرهنگی و حوزوی متعدد را از جمله شاخصه هایی دانست که به قم موقعیت ممتاز و استثنایی بخشیده است.
 
وی رسالت مسؤولان را تنها خادمی مردم دانست و با بیان توصیه هایی به سرپرست استانداری قم، تاکید کرد که هر آنچه در توان دارید برای خدمت به مردم و رفع مشکلات بکار گیرید و بدانید که این مساله ذخیره یوم المعاد شما خواهد بود.
 
حضرت آیت الله نوری‌ همدانی با تاکید بر لزوم توجه بیش از پیش به ظاهر شهر مقدس قم، بیان داشت: قم شهر جهاد، فرهنگ و شهادت است و شهدای بسیاری را در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تقدیم کرده است و انتظار می رود این مساله در سیمای ظاهری قم متبلور و مشهود باشد.
 
این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلاتی که امروز دامن گیر امت اسلام شده است، اشاره کرد و این مسائل را نتیجه توطئه استکبار جهانی، اختلاف مسلمانان و عدم توجه به آموزه های دینی و سفارش های حضرت رسول الله(ص) دانست. /924/پ202/ج
ارسال نظرات