۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۲۷۳۳۵۲
آیت الله خاتمی مطرح کرد؛

عقب نشینی نکردن از اصول و آرمان ها شعار مردم در روز قدس

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران گفت: امسال مردم مسلمان ایران، بار دیگر این پیام را به دنیا مخابره می‌کند که ایران اسلامی از اصول خود عقب‌نشینی نخواهد کرد و به فضل خداوند، کانون عزت، ذلت ناپذیری و تسلیم ناپذیری در برابر دنیای استکبار باقی خواهد ماند.
آيت الله خاتمي

آیت الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به روز جهانی قدس امسال اظهار داشت: راهپیمایی روز قدس، چند عنوان زیبای اسلامی را به همراه دارد.

 

وی راهپیمایی روز قدس را برائت از دشمنان اسلام خواند و ابراز داشت: نخستین عنوان این راهپیمایی باشکوه و عبادت پسندیده، تبری جستن از دشمنان اسلام است؛ دشمنان خونخواری که در طول اشغال حدود هفتاد ساله فلسطین از هیچ جنایتی فرو گذاری نکرده‌اند.

 

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری افزود: از جنایات صبرا و شتیلا گرفته؛ تا جنایت حمله 33 روزه به جنوب لبنان و حمله 22 روزه، هشت روزه و پنجاه روزه به غزه و جنایات دیگری که مرتکب شده‌اند.

 

وی به وصیت پایانی امیرمؤمنان علی(ع) اشاره کرد و گفت: حضرت فرمودند «کُونَا لِلظَّالِمِ خَصْماً وَ لِلْمَظْلُومِ عَوْناً» دشمن ظالم و کمک مظلوم باشید؛ چنان که ملت ایران در راهپیمایی روز قدس، دشمنی خود را با ظالم و یاری خود را از مظلوم نشان می‌دهند.

 

آیت الله خاتمی تعظیم شعائر دینی را از عناوین زیبای راهپیمایی روز قدس خواند و تأکید کرد: دین را نباید فقط در عرصه فردی تصور کنیم؛ بلکه دین مجموعه‌ای از مسائل فردی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و دیگر موضوعات است.

 

وی افزود: کسی که در روز قدس به صحنه می‌آید و از اسرائیل برائت می‌جوید؛ در حقیقت دین خدا را بزرگ داشته است؛ چنان قرآن می‌فرماید «و من یعظم شعائر الله فانها من تقوی القلوب».

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، راهپیمایی روز جهانی قدس را بیعت با امام خمینی(ره) خواند و خاطرنشان کرد: امام راحل با اعلام آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز جهانی قدس از فراموش شدن این آرمان مقدس جلوگیری کرد و نگذاشت که مظلومان فلسطین فراموش شوند.

 

وی گفت: امسال راهپیمایی روز قدس، افزون بر این عناوین، پیام دیگری نیز برای استکبار دارد و آن پیام مقاومت امت مسلمان ایران بر آرمان‌ حقشان است.

 

آیت الله خاتمی افزود: امسال مردم مسلمان ایران، بار دیگر این پیام را به دنیا مخابره می‌کند که ایران اسلامی از اصول خود عقب‌نشینی نخواهد کرد و به فضل خداوند، کانون عزت، ذلت ناپذیری و تسلیم ناپذیری در برابر دنیای استکبار باقی خواهد ماند./908/

ارسال نظرات