۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۴:۲۶
کد خبر: ۲۷۳۸۳۵
امام جمعه مشهد اردهال کاشان:

عمل خیر بدون اعتقاد، انسان را به بهشت نمی برد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد اردهال کاشان شِرک را قفل آسمان ها دانست و گفت: امیرمؤمنان(ع) فرمود کلید آسمان ها، شهادت به وحدانیت خدا و رسالت رسول خدا و واجبات و اصول دین است.
حجت الاسلام مهدي سليماني اردهالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام مهدی سلیمانی اردهالی، امام جمعه مشهد اردهال کاشان جمعه شب در جلسه تفسیر و ترجمه قرآن کریم در آستان علی بن باقر(ع) مشهد اردهال کاشان، با اشاره به این که اگر کسی در دفاع از مملکت اسلامی کُشته شود اما به خدا اعتقاد نداشته باشد، به بهشت نمی رود، گفت: کسی که برق و تلفن و یا اختراعات دیگری در راستای خدمت به بشریت داشته است و مشرک هم باشد به جهنم می رود، چرا که شرک به خدا از گناهانی است که بخشودنی نیست.

 

وی افزود: انسان اگر توحید، عدل، نبوت، امامت و معاد را قبول داشته باشد و واجب خدا را هم بجا آورد، به گفته تمام ائمه(ع) آن شخص بهشتی است.

 

حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به این که عمل کم همراه با اعتقاد خوب و صحیح انسان را بهشتی می کند، اما بزرگترین امور خیر بدون اعتقاد به امامت صحیح، عمل صحیح نیست، گفت: شخصی در رکاب پیامبر اسلام(ع) کشته شد، اما پیامبر(ص) فرمود که ملائکه او را به آسمان نبرند، چرا که اعتقاد آن فرد صحیح نبود.

 

امام جمعه مشهد اردهال کاشان شِرک را قفل آسمان ها دانست و گفت: امیرمؤمنان(ع) فرمود کلید آسمان ها، شهادت به وحدانیت خدا و رسالت رسول خدا و واجبات و اصول دین است.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به این که خواب برای بدن لازم و ضروری است، اما دنیا برای خوابیدن نیست، افزود: ارضای جنسی نیز یک ضرورت است، اما دنیا برای این موارد خلق نشده است، بلکه باید از دنیا توشه ای برای آخرت برداشت.

 

امیرمؤمنان باب شهر عِلم پیامبر است

به گفته وی، در روایات سفارش به ورزش و تغذیه سالم شده است، اما برخی با پرخوری و بد خوری به بدن خود آسیب می رسانند، از این رو امام علی(ع) می فرماید کسانی که در دنیا تمام فکرشان برای خوردن صَرف شود، ارزش آنها به اندازه همان است که از آنها خارج می شود.

 

وی با اشاره به این که امام صادق(ع) فرمود دو رکعت نماز شب از دنیا بهتر است، گفت: کسی که راه بر مردم ببندد مورد لعن خدا قرار می گیرد.

 

حجت الاسلام سلیمانی گفت: اگر خواستار بخشش خداوند هستیم، باید اعتراف کنیم که ظالم هستیم و از خداوند بخواهیم که ما را ببخشد و او حتما ما را خواهد بخشد.

 

امام جمعه مشهد اردهال کاشان با اشاره به این که امیرمؤمنان(ع) باب شهر عِلم پیامبر اسلام(ص) است، گفت: خداوند کریم، رحیم و خالق آسمان ها و زمین است و او می فرماید ما از شما انسان ها غافل نیستیم، از این رو ما چنین تکیه گاه عظیم و بزرگی داریم که در دنیا و آخرت از وجود او خرسندیم./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات