۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۲۷۳۸۷۸
دبیر بنیاد عفاف و حجاب:

ترویج عفاف و حجاب یک مسؤولیت دینی و فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ دبیر بنیاد عفاف و حجاب با بیان این‌که ترویج عفاف و حجاب یک مسؤولیت دینی و فرهنگی است گفت: لازم است در این زمینه تلاش شود تا همه آنها که مثل ما به فرهنگ دینی عشق می ورزند در جهت این هنجارشکنی‌ها با نحو مناسب از نظر فرهنگی و اجتماعی مقابله کنند.
حجاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدحسن اختری، دبیر بنیاد عفاف و حجاب در نشست خبری بنیاد عفاف و حجاب که با حضور اصحاب رسانه پیش از ظهر امروز در مجمع جهانی تقریب مذاهب اهل بیت(ع) برگزار شد، با اشاره به ایام خجسته ماه مبارک رمضان و روز قدس، گفت: حرکت پر شور و حماسه ساز مردم و مسلمان و غیرمسلمان در مراسم روز قدس برای نشان دادن حمایت مظلومان و ستمدیدگان بود.

 

وی اظهار داشت: با ظالمان و ستمگران دشمنی کنید و از مظلومان حمایت کننید، ملت ما این شعار را با اطاعت از امام راحل و پاسخ به رهبر عظیم الشأن انقلاب محقق کردند.

 

دبیر بنیاد عفاف و حجاب خاطرنشان کرد: مردم ما توانسته‌اند این حماسه را به نمایش بگذارند و به آن تأکید ورزیدند که برای فلسطین و حامیان فلسطین موجب دلگرمی و تداوم راه برای آزادسازی سرزمین اشغال شده فلسطین است تا صلح و آرامش در شبه قاره برپا شود.

 

حجت‌الاسلام اختری با اشاره به واقعه 21 تیر و مسجد گوهرشاد، گفت: 21 تیر روز عفاف و حجاب است و با تعدای از علاقه‌مندان به شعائر دینی از چندین سال پیش مجموعه بنیاد ملی حجاب و عفاف را به وجود آوردیم و در راه گسترش آن تلاش هایی را داشته‌ایم.

 

وی با اشاره به تشکیل کانون عفاف و حجاب در استان ها و دانشگاه ها گفت: افرادی در این زمینه تلاش هایی را برای تبیین فرهنگ حجاب و عفاف کرده اند و  گام هایی برداشته شده است.

 

دبیر بنیاد عفاف و حجاب یادآور شد: ترویج عفاف و حجاب یک مسؤولیت دینی و فرهنگی است و لازم است در این زمینه تلاش شود تا همه آنها که مثل ما به فرهنگ دینی عشق می ورزند در جهت این هنجارشکنی ها با نحو مناسب از نظر فرهنگی و اجتماعی مقابله کنند.

 

حجت الاسلام اختری روز قیام مردم در مقابله با کشف حجاب در سال 1314 در مسجد گوهر شاد را از وقایع مهم تاریخ برشمرد و گفت: آقای بهلول در مسجد گوهرشاد سخنرانی کردند و رژیم پهلوی اول مردم مورد حمله قرار گرفتند و خساراتی وارد شد و مردم زیادی به خاک و خون کشیده شدند.

 

وی با اشاره به خاطره تلخ و بزرگ دینی آن روز گفت: برای همین بیانه ای در رابطه با این روز تاریخی صادر کرده ایم تا این روز به فراموشی نرود.

 

دبیر بنیاد عفاف و حجاب با بیان این که کشورهای استعمار گر بر عیله کشورهای مستقل و اسلامی گام برداشته اند، گفت: این موضوع در تاریخ قابل مشاهده است که کشورهای مستعمره بسیاری وجود داشتند که حرکت های استعمارگری در کشورهای آسیایی و آفریقایی و حتی برخی کشورهای اروپایی داشته اند.

 

حجت الاسلام اختری خاطرنشان کرد: استعمارگران سلطه خود را بر مردم تحمیل و آنها را به زیر استعمار درآوردند و فرهنگ خود را بر آنها تحمیل و ثروت های آنها را غارت می کردند.

 

وی گفت: ایجاد باور حقارت و ناباوری از تلاش های استعمار گران بوده است و تلاش می کردند تا ملت ها را اینگونه بار بیاورند.

 

دبیر بنیاد عفاف و حجاب با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت: رفتار فرعون بر مردم اینگونه بوده است و قرآن در رابطه با این رفتارها تعبیر استضعاف را به کار می برد که گروهی از مردم را ضعیف نگه می داشتند تا مردم رشد پیدا نکنند و اجازه فراگیری علم به آنها نمی دادند.

 

حجت الاسلام اختری اظهار داشت: در جامعه استعماری نوین نیز راه استعمارگران این است که مردم درس نخواند، به عنوان مثال در کشورهای پیشرفته و استکباری حق وتو را مطرح می کنند که علامت زورگویی در میان جامعه است و همه کشورها و سازمان ملل نمی توانند حق وتو را از بین ببرند.

 

وی با اشاره به مسأله هسته‌ای ایران گفت: آنها نمی خواهند کشوری که به توانمندی دست یافته و مراحل حساس را طی کرده است به موفقیت دست یابد، قصد محدودیت برای این کشورها دارند تا به رتبه علمی دست نیابند.

 

دبیر بنیاد عفاف و حجاب افزود: یکی از راه های استکبارگران این است که تلقین کنند که ما مثل آنها نیستیم و این احساس حقارت و بی اعتمادی به خود است، امام راحل تلاش داشتند تا خودباوری در مردم به وجود آید و امروز در زمینه های مختلف پیشرفت های را کسب کرده ایم.

 

حجت الاسلام اختری بیان کرد: استکبار تلاش می کند در ایمان و باورهای دینی مردم تضعیف و در باورها تزلزل به وجود آورند.

 

وی اظهار داشت: با اشاعه خرافات و مسائلی که مربوط به باورهای دینی نیست را رشد می دهند و در بین مردم دروغ پردازی می کنند، پیامبران، عارفان دوغین و راه انحرافی را به وجود می آوردند.

 

دبیر بنیاد عفاف و حجاب تصریح کرد: دشمن با تضعیف روحیه دینی و به ویژه مسأله امر به معروف و نهی از منکر این را به گردن یکی دیگر می اندازند در صورتی که روحیه دینی انسان را به عمل به دستورات دینی پایبند می کند.

 

حجت الاسلام اختری خاطرنشان کرد: استعمار و به ویژه آمریکا برای اینکه به اهداف پلید خود دست یابند قصد باج گیری در منطقه دارند تا نفت این منطقه را به دست بگیرند و غارت کنند.

 

وی انگلستان را سردسته استکبار جهانی معرفی کرد، گفت: برای مقابله با دین این استعمار، آتاتورک در ترکیه، نور سعید در عراق و رضا خان در ایران را به مقابله با حجاب و روحانیت و عمل به دستورات دینی فراخواند.

 

دبیر بنیاد عفاف و حجاب بیان کرد: آنها که ادعای آزادی دارند و به مسأله حجاب حساسیت نشان می دهند گفت:  این افراد نشان می دهد که منافع آنها با حجاب زن ها به خطر می افتد و آنها از دین و اسلام می‌هراسند.

 

حجت الاسلام اختری افزود: باید این روحیه دینی را پیشتیبانی کرد و همه باید با هم هم‌صدا شوند، قانون حجاب در کشور ما مصوب است و شورای عالی انقلاب اسلامی آن را تصویب کرده است، دولت و مردم باید آن را اجرا کنند و باید دست به دست هم دهیم و این قانون را در جامعه اجرا کنیم.

 

وی خطاب به افرادی که با بی حجابی مقابله می کنند، گفت: دین برای شما عظمت می آورد و جایگاه خود را در دنیا و آخرت به دست می آورید.

 

دبیر بنیاد عفاف و حجاب با انتقاد از روزه خواری در ملأ عام گفت: باید ارزش های خود را بشناسیم، آنچه دین بیان می کند برای جامعه مفید است و از بسیاری پیامد ها از مفاسد اخلاقی جلوگیری می شود، بسیاری کارهای فساد به دلیل بی بند باری در جامعه است.

 

حجت الاسلام اختری اظهار داشت: از همه مسؤولان فرهنگی و فرد فرد جامعه درخواست داریم به این مسأله توجه کنند، دین برای سعادت و نجات است و برای این آمده است که جامعه را از خیانت و تقلب برهاند.

 

وی در پایان با تشکر از نیروی انتظامی برای مقابله با بی حجابی، بیان کرد: باید با فرهنگ بی حجابی مقابله شود و برای اجرای این فرهنگ امکانات و حمایت های بودجه ای نیاز است./818/پ201/ح

ارسال نظرات