۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۸
کد خبر: ۲۷۴۰۲۵
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

عدالت در خدمات بیمه ای و درمانی سرلوحه کار سازمان تأمین اجتماعی باشد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این‌که عملکرد مناسب سازمان تأمین اجتماعی در جامعه اسلامی منجر به امنیت و رفاه بیشتر مردم می شود که مورد تأکید دین مبین اسلام است، گفت: سازمان تأمین اجتماعی باید عدالت در ارائه خدمات و امکانات بیمه‌ای و درمانی را سرلوحه کار خود قرار دهد.
حجت الاسلام يعقوبي - ديدار مديران تأمين اجتماعي خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، عصر امروز در دیدار با سرپرست تأمین اجتماعی، مدیرکل درمان تأمین اجتماعی و شمار دیگری از مدیران و مسؤولان این نهاد در استان که به مناسبت آغاز هفته تأمین اجتماعی برگزار شد، با تبریک این مناسبت به فعالان و تلاش گران این بخش، اظهار کرد: باید در زمینه فعالیت ها و خدمات بیمه ای و درمانی تأمین اجتماعی اطلاع رسانی و آگاهی بخشی بیشتری در بین مردم صورت گیرد.

 

وی با اشاره به نیاز موجود در زمینه اطلاع رسانی وسیع تر و بیشتر فعالیت های سازمان تأمین اجتماعی در جامعه، افزود: این سازمان بایستی بسترها و ساختارهای لازم برای تأمین امنیت و آسایش مردم را فراهم کند که یکی از ملزومات تحقق این مهم اطلاع رسانی گسترده تر در سطح جامعه و آگاهی بخشی بیشتر به کارگران و کارفرمایان است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: عملکرد مناسب سازمان تأمین اجتماعی در جامعه اسلامی منجر به امنیت و رفاه بیشتر مردم می شود که مورد تأکید دین مبین اسلام است.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که اکنون ایجاد امنیت و رفاه یکی از مهم ترین مطالبات مردم از دولت است، افزود: سازمان تأمین اجتماعی در دستیابی به این هدف مهم نقشی کلیدی دارد چرا که بخش اعظمی از جمعیت کشور تحت پوشش این نهاد قرار دارند و میزان و کیفیت خدمات ارائه شده در آن رابطه مستقیمی با امنیت و رفاه مردم دارد.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی با یادآوری آموزه های دینی در این زمینه، اظهار کرد: بر اساس مبانی اسلامی امنیت، عدالت و رفاه اجتماعی سه نیاز اساسی انسان ها در جامعه به شمار می روند.

 

به گفته وی در این میان امنیت در زمینه های مختلف اهمیتی بیشتر داشته و تأمین اجتماعی نیز یکی از نهادهایی است که در حوزه تأمین امنیت برای مردم و شهروندان فعال است.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که عدالت اجتماعی نیز یکی از عناصر اصلی و راهبردهای اساسی جامعه دینی محسوب می شود، خاطرنشان کرد: بر این اساس باید سازمان تأمین اجتماعی چه در زمینه بیمه ای و چه در بخش ارائه خدمات درمانی، امکانات و خدمات را به صورت عادلانه در تمامی استان ها و شهرستان های محروم فراهم کند تا رضایت‌مندی مردم و خداوند به دست آید.

 

وی با تأکید بر لزوم تلاش برای تأمین رفاه بیشتر در جامعه اسلامی، افزود: رفاه در حوزه معیشت مربوط به فعالیت‌های تأمین اجتماعی است چرا که بیمه شدگان این سازمان بعد از چند دهه فعالیت منتظر دریافت خدمات مناسب بیمه ای و بازنشستگی هستند و تأمین اجتماعی پناهگاه امنی برای دوران بازنشستگی و از کارافتادگی آنها به شمار می رود.

 

سید احمد سیدی، سرپرست اداره کل تأمین اجتماعی استان خراسان شمالی نیز در این نشست با ارائه گزارشی از فعالیت ها و خدمات این نهاد در استان، اظهار کرد: اکنون بیش از 291 هزار نفر بیمه شده اصلی و تبعی تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی در استان وجود دارند.

 

وی با بیان این که از این تعداد 104 هزار و 467 نفر بیمه شده اصلی و 187 هزار و 336 نفر نیز بیمه شده تبعی با احتساب کسر همپوشانی هستند، خاطرنشان کرد: از بیش از 104 هزار نفر بیمه شده اصلی تأمین اجتماعی در خراسان شمالی، افزون بر 65 هزار نفر شامل بیمه شدگان اجباری، 10 هزار و 193 نفر مربوط به بیمه کارگران ساختمانی، بیش از 9 هزار نفر بیمه خاص حرف و مشاغل آزاد و پنج هزار و 429 نفر نیز بافندگان بیمه شده تأمین اجتماعی هستند./9314/پ202/ح

ارسال نظرات