۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۲۷۴۴۶۰
آیت الله دستغیب:

توحید خالص از ویژگی‌های عبادالرحمن است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری گفت: توحید خالص ویژگى عباد الرّحمن است که آن ها را از هر گونه شرک و دو گانه پرستی و یا چند گانه پرستى دور مى‏سازد.
سيد علي اصغر دستغيب، نماينده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، آیت الله سید علی اصغر دستغیب تولیت آستان مقدس احمد بن موسی (شاهچراغ) در جلسه ای که امروز بعد از ظهر در مسجدالرضا با حضور اقشار مختلف برگزار شد، با بیان تفسیر آیه 67 سوره مبارکه فرقان گفت: در این‌ آیه به پنجمین صفت ممتاز عباد الرحمن که اعتدال و دورى از هر گونه افراط و تفریط در کارها به ویژه در مسأله انفاق است اشاره کرده، مى‏فرماید: و آن ها کسانى هستند که به هنگام انفاق، نه اسراف مى‏کنند و نه سخت گیرى، بلکه در میان این دو حد اعتدال را رعایت مى‏کنند.

 


آیت الله دستغیب اظهار داشت: جالب توجه این که سخن را روى کیفیت انفاق آنان مى‏برد اصل انفاق کردن را مسلّم مى‏گیرد و مى‏گوید انفاقى عادلانه و دور از هر گونه اسراف و سخت گیرى دارند، نه آن چنان بذل و بخششى کنند که زن و فرزندشان گرسنه بمانند، و نه آن چنان سختگیر باشند که دیگران از مواهب آن ها بهره نگیرند.

 

وی ادامه داد: وقتی امام صادق این آیه را تلاوت می فرمودند یک مقدار سنگ ریزه در دست گرفتند و گفتند این اقطا است یعنی افراط و بعد همه آن سنگ ریزه را به روی زمین رها کردند و فرمودند این تفریط است و باز یک مقدار دیگر سنگ ریزه را برداشتند و مقداری از آن را رها کردند و مقداری را هم در دست خود نگاه داشتند و بیان کردند این قوام به فتح قاف یعنی اعتدال است.

 


تولیت استان مقدس احمد بن موسی (شاهچراغ) خاطرنشان کرد: در زمان پیامبر یک شخص آمد و از پیامبر طلب لباس کرد و پیامبر تمام لباس هایشان را به این شخص دادند و در این زمان وحی نازل شد که فرمودند نه آن چنان دست خود را باز بگذار که به چنین روزی بیفتی نه دست خود را آن چنان ببند که از تو خیری به دیگری نرسد.

 


وی در پایان تصریح داشت: ششمین ویژگى عباد الرّحمن توحید خالص است که آ ن ها را از هر گونه شرک و دو گانه و یا چند گانه پرستى دور مى‏سازد./839/پ202/ب4

 

 

ارسال نظرات