۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۲۷۴۴۶۲
استاد حوزه علمیه قم:

بهترین توافق تحمیل خط قرمزهای نظام به طرف مقابل است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم گفت: پشتوانه عظیم انقلابی ملت بزرگ و رهبری اقتدار آفرین نظام اسلامی بهترین دستمایه رسیدن به توافقی بر مبنای برد باخت یعنی تحمیل خط قرمزهای نظام بر دشمنان زورگوی جهانی است.
حجت الاسلام والمسلمين علي احتشام
حجت الاسلام علی احتشام امام جمعه موقت کاشان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره موضع گیری‌های دو گانه غرب در مذاکرات هسته‌ای با ایران با اشاره به خوی استکباری و سلطه‌طلبی ابرقدرت‌ها اظهار داشت: بر همه کسانی که با سیاست‌های استکباری آمریکا در نیم قرن اخیر آشنایی دارند مبرهن بود که این خوی سلطه طلبی این ابرقدرت‌ها اجازه نمی‌دهد تا دور از فشار تهدیدی یا تحریمی برای پیدا کردن برون رفت از وضعیت موجود اقدام کند.
 
امام جمعه موقت کاشان ادامه داد: آنچه که مسلم است اینکه دست پنهان و آشکار صهیونیسم جهانی هیچگاه اجازه نمی‌دهد حاکمان کاخ سفید خود تصمیم بگیرند؛ تنها وقتی به خواسته‌های دیگران تمکین می‌کنند که قدرت و توان ملی دولت‌ها پشتوانه سیاست خارجی آن‌ها باشد.
 
حجت الاسلام احتشام افزود: زورگویان جهانی به دنبال راهکاری نبودند که مذاکرات برای هر دو طرف قانع کننده باشد؛ کسانی که از ابتدا دنبال برچیدن صنعت هسته‌ای در کشور ما بودند و حتی از داشتن یک پیچ و مهره هسته‌ای نگران هستند نمی‌خواستند که ایران هسته‌ای را بپذیرند.
 
وی ابراز داشت: سیاست‌های تهدیدی و تحریمی چه زیر میز و چه روی میز برای نظام قدرتمند ما اثری ندارد؛ این مطلب باعث شده است تا مستکبرین مجبور شوند به مذاکره تن دهند اما با این حال به دنبال امتیاز خواهی‌ها و زیاده‌جویی‌ها هستند.
 
امام جمعه موقت کاشان با اشاره به رفتار دوگانه طرف غربی در مذاکرات هسته‌ای گفت: اگر روزی به پیش نویس توافق قانع می‌شوند و روز دیگر انکار می‌کنند به این علت است که دستشان برای ملت بزرگ ما رو شده است و به فرمایش رهبر عزیز با دست چدنی و روکش مخملین پشت میز مذاکره نشسته‌اند.
 
حجت الاسلام احتشام ادامه داد: اگر روز را روز فشار و تهدید ببینند با چدن وارد می‌شوند و اگر تهدید و تحریمشان اثری نبخشد بر پارچه مخملین، سیاستشان را نقاشی می‌کنند؛ ما نباید فراموش کنیم که سیاست‌های استکباری ابرقدرت‌ها با سابقه دو قرن استعمار و استضعاف ملت‌های محروم همواره در صدد خرد کردن نیروهای ذاتی ملت‌هاست.
 
وی خاطر نشان کرد: تیم مذاکره کننده ایرانی باید با قدرت در برابر عمرو عاص‌های بین المللی به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی بایستد؛ پشتوانه عظیم انقلابی ملت بزرگ و رهبری اقتدار آفرین نظام اسلامی بهترین دستمایه رسیدن به توافقی بر مبنای برد باخت یعنی تحمیل خط قرمزهای نظام بر دشمنان زورگوی جهانی است./836/ت302/ش
ارسال نظرات