۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۳:۳۸
کد خبر: ۲۷۴۸۲۹
حجت الاسلام حسینی قمی:

روزه‌داران دستاوردهای ماه رمضان را حفظ کنند

خبرگزاری رسا ـ کارشناس دینی رسانه ملی با تأکید بر ضرورت حفظ بهره مندی های انسان در ماه مبارک رمضان پس از این ماه گفت: انسان باید در حفظ دستاوردها و بهره های ماه مبارک رمضان کوشا باشد و به حالت سابق خود بازگشت نکند.
حجت الاسلام حسيني قمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید حسین حسینی قمی مبلغ دینی حوزه علمیه قم سحرگاه امروز در برنامه ماه خدا که از شبکه یک سیما پخش شد، گفت: در روزهای پایانی ماه ضیافت الله نگرانی وجود دارد که چگونه بهره ها و دستاوردهای این ماه مبارک در طول سال از دست داده نشود.


وی افزود: امام صادق(ع) به همراه همسر خود که در مسیر مشرف شدن به خانه خدا بودند به منزلی رسیدند، همسر امام دل یکی از زنان حاضر در کاروان را سوزاند؛ این سفر گذشت و سال بعد امام با همسرشان به همان مکان رسیدند همسر امام از ایشان پرسید که نام این منزل چیست؛ امام فرمودند نام این مکان مهم نیست این مکان جایی است که سال گذشته حج خود را در این منزل باطل کردی.


استاد حوزه علمیه قم با بیان این که قرآن کریم و اهل بیت(ع) باید بگویند که چه عملی کارهای گذشته انسان را باطل می کند، به عنوان مثال قرآن فرموده کفر اعمال انسان را باطل می کند، گفت:
خوشبختانه مردم عزیز ایران از ماه مبارک رمضان بسیار استفاده کردند، انسان باید بداند که خدای این ماه مبارک و خدای ماه های دیگر یکی است؛ شکر خدا بسیاری در این ماه مبارک موفق به تلاوت قرآن، نماز اول وقت، نماز جماعت و نماز شب شده اند.


حجت الاسلام حسینی قمی با بیان این که بسیاری از بانوان در ماه مبارک رمضان توفیق پیدا کردند که رعایت حجاب کنند، ابراز داشت: بسیاری از افراد در ماه مبارک رمضان گفتند که نمی خواهند با دهان روزه غیبت کنند آیا این ماه مبارک تمام شود باید به غیبت کردن ادامه دهند.


وی عنوان کرد: برخی از مردم تصمیم گرفتند که در ماه مبارک رمضان ابزار گناه و ماهواره‌ها را از خانه خود کنار بگذارند که باید به این کار خود ادامه دهند؛ خوشبختانه در ماه مبارک رمضان آمار جرائم کاهش می یابد.


کارشناس دینی رسانه ملی خاطرنشان کرد: انسان نباید تلاش های خود در ماه مبارک رمضان را باطل کند، یکی از کارهای خوبی که در ماه مبارک رمضان انجام شد اطعام و صدقه دادن بود؛ خدای همه ماه ها یکی است، از همین رو باید کارها ادامه پیدا کند.


وی با اشاره به روایتی از رسول اکرم(ص) اضافه کرد: حضرت فرمودند انسان تا خویشاوند نیازمند دارد نباید به بیگانه صدقه بدهد، انسان نباید با به صندوق انداختن زکات فطره خود را راحت کند؛ اگر هیچ کدام از خویشان انسان نیازمند نبود انسان می تواند در صندوق ها بیندازد.


استاد حوزه علمیه قم با بیان این که کنار گذاشتن زکات فطره برای رساندن به فقیر خویشاوند جائز است، گفت: این‌گونه نیست که زکات فطره حتما باید قبل از نماز عید و قبل از ظهر باشد بلکه می توان آن را کنار گذاشت به خویشان فقیر داد.


وی افزود: انسان باید در حفظ دستاوردها و بهره های ماه مبارک رمضان کوشا باشد و به حالت سابق خود بازگشت نکند./1323/پ202/ی

ارسال نظرات