۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۲۷۴۹۲۲
استاد حوزه و دانشگاه:

قطع امید از غیرخدا عامل استجابت دعا است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه سمنان با اشاره به این‌که اجابت دعا نیازمند اسباب و عواملی همچون قطع امید از غیرخدا، دسته جمعی دعا کردن و واسطه قراردادن اهل بیت(ع) است، گفت:‌ البته موانع بر سر راه اجابت دعا نیز از جمله گناه، تقاضای امر محال و یا غیرجایز و خلاف مصلحت انسان وجود دارد.
دعا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان،‌ حجت‌الاسلام سیدابوالفضل راسخی، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در تیپ 12 قائم(عج) سمنان پیش از ظهر امروز در نشستی اخلاقی بصیرتی، با اشاره به اثرات دعا به عنوان وسیله‌ای قوی برای نزدیک شدن به الطاف الهی اظهار داشت: خداوند متعال برای بندگان و مؤمنان ابزاری قرار داده تا با توسل به آن خواسته‌های خود را از حضرت حق بخواهند.

 

استاد حوزه و دانشگاه با یادآوری اهمیت،‌ ارزش و جایگاه دعا در کلام بزرگان دین و محدثان و ناقلان احادیث تصریح کرد: احادیث بیشماری از بزرگان دین برای ما به یادگار مانده است که هر کدام به نوعی در تکریم دعا سخن گفته‌اند.

 

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در تیپ 12 قائم(عج) سمنان در ادامه به تبیین شیوه‌های دعا کردن پرداخت و افزود: یک مسلمان در هنگام دعا وقتی خداوند را در برابر  خود می‌بیند و عظمت او را درک می‌کند، باید تقاضا و خواسته او نیز از خداوند قادر متعال وسیع و بزرگ و مطلوب باشد.

 

حجت‌الاسلام راسخی با بیان این که دعای ابوحمزه ثمالی از ادعیه ‌ای است که زیاد به آن سفارش شده است، اضافه کرد: دعا کردن برای امنیت، قبولی اعمال، علم، عاقبت به خیری، والدین، ثبات قدم، سلامتی، شفای بیماران و هزاران هزار خواسته و حاجت دیگر مادی و معنوی آداب و شرایط خاصی را می‌طلبد که یکی از آنها زمان و دیگری مکان دعا کردن است.

 

وی گفت: بهترین مکان دعا خانه خدا، مسجد پیامبر(ص) و حرم حضرت اباعبدالله و همچنین بیدار ماندن و دعا کردن در شب هایی مثل شب اول ماه رجب، شب نیمه ماه شعبان، شب های قدر، عید فطر و قربان بر اساس احادیث، روایات و ادعیه های موجود بسیار سفارش شده است.

 

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در تیپ 12 قائم(عج) سمنان با اشاره به اینکه اجابت دعا نیازمند اسباب و عواملی همچون قطع امید از  غیرخدا، دسته جمعی دعا کردن و واسطه قراردادن اهل بیت(ع) است، عنوان کرد:‌ البته موانعی بر سر راه اجابت دعا نیز از جمله گناه، تقاضای امر محال و یا غیرجایز و خلاف مصلحت انسان وجود دارد./977/پ202/ب4

ارسال نظرات