۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۸
کد خبر: ۲۷۷۲۱۹
نماینده ولی فقیه در استان البرز:

محور اصلی سخنان امامان جمعه در خطبه ها تبیین مواضع امام و خط رهبری باشد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: امام در سلسه ارکان رهبری قرار گرفته است و باید خیلی دقیق باشد، زیرا ستادها بازوی امام جمعه هستند، بنابراین محور اصلی سخنان امام در خطبه ها تبیین مواضع امام و خط رهبری باشد.
امام جمعه کرج
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در البرز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدمهدی حسینی‌همدانی، نماینده ولی فقیه در استان البرز، در دومین همایش مسؤولان ستادهای نماز جمعه استان البرز که ظهر امروز به مناسبت سالروز اقامه نخستین نماز جمعه، در کمالشهر کرج بزرگ شد، به اهمیت نماز جمعه در فرهنگ دینی اشاره کرد و گفت: ستاد نماز جمعه و امام جمعه یک پایگاه حرکت آفرین و محور تحول جامعه در نشر علوم دینی و فرهنگ اسلامی است.
 
وی ادامه داد: نماز جمعه در ایجاد و ترویج بصیرت در دل آحاد مردم نقش ارزشمندی دارد، بنابراین لازم است این سیستم اثرگذار، منسجم و همراه با هم متوجه وظایف خود باشند و به خوبی عمل کنند، در غیر این صورت به نتیجه مناسبی نخواهند رسید.
 
امام جمعه کرج تصریح کرد: نیروهای ستاد نماز جمعه باید فعال، ایمان به کار و در کار خود خلاق باشند تا در مخاطب تأثیرگذار باشند که همه این امور به امام جمعه بستگی دارد زیرا محور اصلی کار بر خود امام جمعه می باشد.
 
وی با بیان این که حضور دائمی امام جمعه در حوزه مدیریتی یک سرفصل مهم است، اظهار داشت: انس با مردم و مردمی بودن یکی از مسائل بسیار مهم و اساسی است بنابراین امام جمعه با شناخت محیط و مسوولان و مشکلاتی که متوجه جامعه است می تواند به اهداف خود برسد.
 
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز تصریح کرد: امام جمعه با رصد دائمی مسائل جاری کشور و منطقه ماموریتی خود می تواند اثر لازم را در مخاطب داشته باشد بنابراین نسبت به این مهم بی تفاوت نباشد.
 
 حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌همدانی اعلام داشت: ستاد نماز جمعه باید همراه و ادامه دهنده مقدمات کار ائمه جمعه باشند تا بهره برداری لازم صورت گیرد از این رو فرهنگ جامعه، مدیریت جهادی ائمه جمعه را می طلبد تا به درستی کار پیش رود.
 
وی تصریح کرد: مطالبه گری از مسؤولان جدا از جوسازی از لوازم کار ائمه جمعه است که باید منصفانه واقع شود زیرا امام جمعه واسطه حکومت و مردم است و با ایجاد وحدت مسائل را رصد کرده و تحلیل می کند.
 
امام جمعه کرج با بیان این که خطبه های نماز جمعه آثار و فواید بسیاری در سطح جامعه دارد، اظهار داشت: تذکراتی که از تریبون نماز جمعه به مسؤولان داده می شود آثار خوبی به دنبال دارد و طرح این تذکرات سبب آرامش خاطر مردم و عنصر بازدارندگی دارد.
 
وی اظهار داشت: امام در سلسه ارکان رهبری قرار گرفته است و باید خیلی دقیق باشد زیرا ستادها بازوی امام جمعه هستند، بنابراین محور اصلی سخنان امام در خطبه ها تبیین مواضع امام و خط رهبری باشد.
 
امام جمعه کرج افزود: محور اصلی سخنان امام جمعه باید تبیین سیاست های کلانی نظام و خط اصیل انقلاب اسلامی باشد بر این اساس ائمه جمعه نسبت به مطالبات رهبری حساس باشند و به آن توجه کنند مانند مقوله اقتصاد مقاومتی و تبدیل آن به گفتمان، که باید از طریق ائمه جمعه مطرح و دنبال شود.
 
وی با اشاره به این که چشم‌انداز رهبری در کشور و آینده نظام ایجاد تمدن بزرگ اسلامی است، ابراز کرد: ستادهای نماز جمعه باید با تربیت نیروی انسانی بتوانند نیروی اثرگذار در سطح جامعه باشند و این نیز لوازمی دارد که مهم ترین مرکز آن، نماز جمعه است، بر این اساس مصلی ها پایگاه های فکری، فرهنگی و ترویجی هستند.
 
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز افزود: امام و ستاد نماز جمعه باید برای همه کارهای خود برنامه‌ریزی داشته باشد، زیرا مهم ترین و بهترین کار بدون برنامه‌ریزی قابل بررسی و ارزیابی نیست، بنابراین باید بصیر بود و مسائل را به خوبی تحلیل و بررسی کرد.
 
وی ادامه داد: رهبری در زمان های خاص به عنوان چشم بصیر و بینای حاکمیت اسلام نکات و بیاناتی را ارائه می دهند، ما باید آن موارد را به خوبی بفهمیم به صورت شایسته توسعه دهیم از این رو بصیرت نقش مهمی را در این زمینه بر عهده دارد.
 
امام جمعه کرج در پایان خاطرنشان کرد: برخی از افراد در سخنرانی های خود اسلام رحمانی را که در دوره اصلاحات مطرح شده بود را در برابر اسلام ناب محمدی قرار می دهند و شعار جدایی دین از سیاست را سر می دهند این انحرافی است که باید مورد توجه قرار گیرد و وظیفه تبیین این مهم بر عهده امام جمعه می باشد./801/پ202/ح
ارسال نظرات