۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۲۷۷۲۹۹
با حضور آیت‌الله خاتمی؛

آیین غبارروبی آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ آیین غبار‌روبی آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس با حضور فرماندار کربلا و آیت الله خاتمی، امام جمعه موقت تهران برگزار شد.
 امامزاده حسين بن موسي الکاظم (عليه السلام) در طبس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، آیین غبارروبی آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) با حضور دکتر حسن جواد منکوشی فرماندار کربلای معلی، آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران و محمدرضا غیرتی مدیر اداره گزینش استانداری خراسان جنوبی و مسؤولان محلی برگزار شد.

 

آیت‌الله سید احمد خاتمی، عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در این مراسم، مردم شهرستان طبس را مؤمن، خونگرم و میهمان نواز برشمرد و از این دیار به عنوان یکی از بلاد خالص شیعی نام برد.

 

وی افزود: طبس شهری است که افتخار آن را دارد که پاره تن امام موسی کاظم(ع) و برادر امام رضا(ع) را در آغوش خود دارد و مردم این سامان باید قدردان این فرصت باشند.

 

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: اینکه سالانه 6 میلیون زائر به این مکان می‌آیند و اکرام می‌شوند و همچنین هزار خادمی که افتخاری خدمت می‌کنند، حکایت از عشقی است که در این شهر موج می‌زند.

 

آیت الله خاتمی تصریح کرد: برگزاری بیش از 2 هزار برنامه فرهنگی در این صحن و سرا مهر تأییدی بر سخن رهبر معظم انقلاب مبنی بر قطب فرهنگی شدن امامزادگان است.

 

امام جمعه، معاون استاندار و فرماندار ویژه، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر طبس از دیگر میهمانان این سنت حسنه بودند و مردم هم در این سنت حسنه با اشتیاق فراوان شرکت کردند و به غبار‌روبی حرم این امام زاده شاخص پرداختند./968/پ202/ح

ارسال نظرات