۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۵
کد خبر: ۲۷۷۵۰۹
حجت الاسلام فرحزاد تبیین کرد؛

نقش دعا در دست یافتن انسان به سعادت دنیا و آخرت

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام فرحزاد گفت: دعا به معنای طلب کردن و خواستن بنده از خداست و نقش مهمی در دست یافتن انسان به سعادت دنیا و آخرت دارد.
حجت الاسلام فرحزاد

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حبیب الله فرحزاد، کارشناس دینی رسانه ملی، در سلسله جلسات تبلیغی مذهبی حرم مطهر رضوی که با حضور زائران و مجاوران در صحن جامع رضوی برگزار شد، به بیان اهمیت دعا از منظر اسلام پرداخت و اظهار کرد: انسان باید در هنگام دعا با توجه به قدرت و عظمت خدای متعال از او خیر دنیا و آخرت را بخواهد و تنها به طلب کردن حاجات دنیوی و کوچک بسنده نکند.

 

وی افزود: خداوند به فراخور نیت ها و به اندازه ای که از او تقاضا کرده ایم، به ما نعمت عنایت می کند و چنانچه دایره خواسته های ما وسیع باشد، عنایات او نیز بیشتر خواهد شد.

 

وی خاطرنشان کرد: یکی از آداب دعا این است که شخص در ابتدا به عجز و ناتوانی خود و بزرگی و عظمت خداوند اعتراف کند تا خداوند به دیده رحمت به او نگاه کند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه بزرگان و علمای دینی همواره در دعاهای خود همه خیرهای دنیا و آخرت را از خداوند طلب می کردند، ابراز کرد: اگر ما باور داشته باشیم که خداوند قادر مطلق است به درخواست نیازهای دنیوی و کم بسنده نمی کنیم و همواره بهترین و بیشترین خیرها را از او طلب می کنیم.

 

فرحزاد در ادامه تصریح کرد: یکی از دعاهایی که خیر دنیا و آخرت را در پی دارد، این است که از خدا بخواهیم که محبت اهل بیت(ع) را در دل ما قرار دهد. چرا که محبت این خاندان گرایش انسان به همه خوبی ها و دور شدن از همه بدی ها را در پی دارد.

 

این کارشناس مذهبی افزود: البته دوستی و محبت اهل بیت(ع) باید همراه با عمل صالح باشد و برای رسیدن به سعادت در دنیا و آخرت تنها محبت و دوستی آن ها کافی نیست.

 

وی زیارت قبور ائمه معصومین(ع) را یکی از جلوه های دوستی و محبت اهل بیت برشمرد و عنوان کرد: کسی که قبور آن ها را زیارت کند، در واقع به دریای ولایت متصل می شود.

 

سخنران حرم مطهر رضوی در ادامه گفت:  اهل بیت (ع) بسیار با کرامت و با فضیلت هستند و انسان می تواند در هنگام زیارت دست به دعا بردارد و از خدا بخواهد که او را با معارف اهل بیت که پیروی از آن ها باعث سعادت مندی انسان می شود، آشنا کند. /1308/د101/ب4

ارسال نظرات