۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۲۷۷۵۳۵
با هدف غنی سازی برنامه های اوقات فراغت؛

7 هزار برنامه اوقات فراغت در کانون های مساجد خراسان رضوی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی گفت: هفت هزار برنامه اوقات فراغت با حضور 18 هزار نفر شرکت کننده در مقاطع مختلف سنی در برنامه های امسال کانون های مساجد استان اجرا می شود.
اوقات فراغت

حجت الاسلام رحیم ولی زاده، معاون دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، درباره برنامه های اوقات فراغت کانون های مساجد استان گفت: امسال 850 پایگاه اوقات فراغت در کانون های مساجد خراسان رضوی دایر شد که در 200 پایگاه این برنامه ها به صورت ویژه اجرا می شود.

 

وی با بیان این که برنامه های اوقات فراغت کانون های مساجد خراسان رضوی بر مبنای نشاطی و گروهی است، اظهار داشت: همه برنامه های با این اولویت در طرح مشکات پنج پیش بینی شده است که بایستی از سوی کانون ها مورد توجه قرار بگیرد.

 

معاون دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی بیان داشت: در حال حاضر 18 هزار نفر در همه مقاطع سنی در برنامه های مختلف آموزشی، فرهنگی و قرآنی کانون های مساجد شرکت کرده اند.

 

حجت الاسلام ولی زاده افزود: همه کانون هایی که در اوقات فراغت اعلام حضور کردند بر طبق اولویت اعلامی برنامه ریزی و اجرای برنامه دارند و از طرفی همه کانون ها در بخش فعالیت های گروهی و تربیتی حضور فعال دارند و  ثبت مستندات اوقات فراغت در کانون الزامی است و برنامه ها باید در هر دو بخش برادران و خواهران اجرا شود.

 

معاون دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی در ادامه بیان ویژگی های پایگاه های اوقات فراغت اظهار کرد: کانون ها در اجرای همه برنامه ها به ویژه برنامه های اوقات فراغت از تمام ظرفیت های منطقه ای و محلی استفاده می کنند ودر برنامه های اوقات فراغت استفاده از توانمندی های اعضاء کانون مورد تاکید است.

 

وی با بیان این که توجه به مسائل دینی و فرائض و نماز اول وقت و ترویج عملی ارزش ها در برنامه های اوقات فراغت ضروری است، بیان داشت: کانون ها بایستی در طول اجرای برنامه ها، ظرفیت های فرهنگی و علمی و اجتماعی و اقتصادی منطقه تحت پوشش را شناسایی و ثبت و ساماندهی کند و از طرفی آراستگی ظاهر و رعایت آداب اجتماعی و اخلاقی از سوی مجریان برنامه، امری اجتناب ناپذیر است.

 

معاون دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی با بیان این که درسال 94 برنامه جامع مشکات پنج اعلام شد، افزود: برنامه مشکات روند اجرائی برنامه ای حوزه فرهنگی و هنری کانون های فرهنگی و هنری مساجد است که باید همه کانون ها در آن مشارکت داشته باشند.

 

حجت الاسلام ولی زاده درادامه به بیان شرایط و ضوابط برنامه مشکات پرداخت و اظهار کرد: اجرای ویژه برنامه های اوقات فراغت در ایام تابستان در ارزیابی کانون نقش بسزایی دارد و در اجرای همه برنامه ها به ویژه در اوقات فراغت اجرای برنامه تفریحی و نشاط پایه مورد تاکید است.

 

وی با تاکید براین که انجام فعالیت های جاری کانون با هماهنگی و نظارت امام جماعت است، بیان داشت: برنامه ریزی فرهنگی فعالیت های کانون درجهت همگرایی با سایر مراکز فرهنگی و اجتماعی مستقر در مسجد مانند پایگاه مسجد، هیأت مذهبی و غیره در قالب تقویم طرح و برنامه است.

 

معاون دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی تصریح کرد:  کانون هایی که توانمند شناخته شوند، در سایر برنامه های متمرکز دبیرخانه مشارکت داده خواهند شد.

 

وی با بیان این که برنامه های ترویجی در بخش قرآن و معارف برای همه کانون ها الزامی است، بیان داشت: روند کلی اجرایی برنامه سال 94، گروه محور و با رویکرد تربیتی خواهد بود و حمایت از کانون ها با توجه به عملکرد و فعالیت های ابلاغی و ابتکاری و ارسال مستندات در زمان مقرر انجام می شود./934/ت302/ب4

ارسال نظرات