۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۲۷۷۵۴۹
نماینده ولی فقیه در نجف‌آباد:

نماز جمعه، جایگاه امامت شیعه و منتسب به ولی امر است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسناتی گفت: نماز جمعه یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است و جایگاه این امر نه یک جایگاه فردی و گروهی بلکه جایگاه امامت شیعه و منتسب به ولی امر مسلمین است.
حجت الاسلام حسناتي مراسم سالگرد اقامه نماز جمعه در نجف آباد

به گزارش خبرگزاری رسا در نجف‌آباد، در سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در کشور، مراسمی به همین مناسبت با حضور مسؤولان و مدیران شهری و هم چنین حجت الاسلام محمدرضا صالحیان، مسؤول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اصفهان، در دفتر امام جمعه شهرستان نجف‌آباد برگزار شد.

 

حجت الاسلام مصطفی حسناتی نماینده ولی فقیه و امام جمعه‌ نجف‌آباد در این دیدار ضمن خوش آمدگویی و ابزار امیدواری از برگرفتن توشه ماه مبارک رمضان در خدمت رسانی بهتر به مردم گفت: نماز جمعه یکی از دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی است که با پیروزی انقلاب به صورت گسترده و رسمی در سراسر کشور برپا شد و برای اولین بار بعد از پیروزی انقلاب با حکم امام خمینی در 5 مرداد سال 1358 توسط ابوذر زمان، آیت الله طالقانی در تهران برپا گردید.

 

وی در ادامه بیان داشت: آیت الله طالقانی که اعمال و رفتار ایشان تا آخرین لحظات عمرشان در خط امام و انقلاب بودند، تنها شش خطبه ماندگار در زمان حیات خویش خواندند و از آن پس شاهد بروز جرقه اقامه نماز جمعه در استانها و شهرستانهای کشور بودیم و در این میان شهرهایی وجود داشت که قبل از انقلاب نیز نماز جمعه در آنها برگزار می شود و از آن جمله شهرستان نجف‌آباد است.

 

حجت الاسلام حسناتی در ادامه درباره آثار و ارکان برپایی نماز جمعه افزود: نماز جمعه تنها یک نماز عادی نیست، نماز شوکت و عزت امت اسلام در برابر دشمنان است و باید در این نماز دوست شناسی و دشمن شناسی انجام شود و هر چه این پایگاه قوی تر باشد، فرهنگ جامعه بیشتر رشد خواهد کرد.

 

وی در ادامه بیان داشت: جایگاه نماز جمعه به خصوص آثار آن در زمان 8 سال دفاع مقدس به خوبی گواه این نکته است که این پایگاه نورانیتی در وحدت نظام و امت، بصیرت و هوشیاری و صلابت و دینداری در بین مردم داشته است و مهمترین پایگاه انقلاب و مانعی برای تشکیل گروههای انحرافی بود و 110 طلبه شهید گویای این مطلب است.

 

امام جمعه نجف‌آباد در ادامه بیان داشت: مظلومیت جایگاه نماز جمعه قبل از پیروزی انقلاب هم چون بسیاری از معارف دین، واجبات و سنت های پیامبر و اهل بیت که در کل کشور غریب و مظلوم بود، این سنت رسول خدا و نعمت الهی هم در کل کشور مظلوم بود و امروز بیش از 800 نماز جمعه در کشور برپا می شود.

 

نماینده ولی فقیه در ادامه با تشکر از مجموعه های مختلف که در بحث برپایی نماز جماعات و جمعه مساعدت نمودند، تشکر نمود و آن را سبب رضایتمدنی مردم و صفا و همدلی ایشان دانست.

 

حجت الاسلام حسناتی هم چنین در ادامه از حجت الاسلام صالحیان که نظر مساعدی نسبت به شهرستان نجف آباد دارند، نیز تشکر کرد و عنوان داشت شاهد تقاضای برپایی نماز جمعه در چند شهر شهرستان هستیم و نظر خود را موافق مشروط عنوان نمود و گفت باید به شرایط مردم و مسئولین و زیرساختها و همه امور مرتبط توجه نمود تا سبب نعمت برای مردم شود و همه از برکات آن استفاده نمایند.

 

در پایان این مراسم لوح‌های تقدیری که مزین به آیه 9 سوره مبارکه جمعه بود به حاضرین که به نوعی در ماه مبارک رمضان در برپایی نماز جمعه خدمت کردند، تقدیم شد./1306/د102/ح

ارسال نظرات