۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۲۷۷۵۸۱
مدیر مرکز علوم اسلامی جامعةالمصطفی تبریز خبر داد؛

تحصیل طلاب شش کشور خارجی در جامعةالمصطفی العالمیه تبریز

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز علوم اسلامی جامعةالمصطفی العالمیه تبریز از تحصیل 180 طلبه از کشورهای ترکیه، روسیه، آذربایجان، قزاقستان، ترکمنستان و گرجستان در این مرکز علوم اسلامی در تبریز خبر داد.
جامعه المصطفي العالميه

حجت الاسلام بخت‌آور، مدیر مرکز علوم اسلامی جامعةالمصطفی العالمیه تبریز در حاشیه مراسم آغاز سال تحصیلی این مرکز علوم دینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: امسال با عنایت رییس عالی حوزه های علمیه آذربایجان‌شرقی توانستیم طلاب جدیدی در مرکز تبریز پذیرش کنیم.


وی با بیان این‌که هم اکنون تعداد 180 طلبه با احتساب ورودی های جدید در مرکز علوم اسلامی جامعةالمصطفی العالمیه تبریز سال تحصیلی خود را آغاز می کنند، خاطرنشان کرد: امسال طلابی از کشورهای ترکیه، روسیه، آذربایجان، قزاقستان، ترکمنستان و گرجستان در مرکز جامعةالمصطفی تبریز تحصیل خواهند کرد.


حجت الاسلام بخت‌آور با بیان این‌که منطقه جغرافیایی آذربایجان و نقش فراملی حوزه علمیه تبریز در سالیان متمادی ضرورت فعالیت چنین مرکز بین‌المللی را برای تمامی حوزویان ایجاد کرده بود، گفت: مرکز علوم اسلامی جامعةالمصطفی العالمیه تبریز سال 92 با پیگیری آیت الله شبستری و موافقت قم راه‌اندازی شده و اقدام به پذیرش طلبه کرده است.


مدیر مرکز علوم اسلامی جامعةالمصطفی العالمیه تبریز ادامه داد: این مرکز تنها اقدام به پذیرش طلاب خارجی می کند و هیچ طلبه ایرانی در جامعةالمصطفی العالمیه تبریز تحصیل نمی‌کند، این امر به دلیل تربیت طلاب و مبلغان بین‌المللی با محوریت و نقش‌آفرینی حوزه علمیه تبریز در قفقاز و آسیای میانه است.


وی با اشاره به استعدادهای ارزشمند موجود در مرکز تبریز گفت: برخی از دروس ارایه شده در جامعةالمصطفی العالمیه با دروس متداول حوزه های علمیه داخل کشور متفاوت و گاهی بیشتر است که همین امر طلاب مرکز را آماده تبلیغ در کشور و دیار خود می کند.


حجت الاسلام بخت‌آور با اشاره به برنامه های مختلف جامعة‌المصطفی العالمیه شعبه تبریز در طول سال تحصیلی گفت: سال گذشته دارالقرآن الکریم حضرت ولی عصر(عج) با حضور معاون فرهنگی تربیتی جامعةالمصطفی در فضایی به مساحت 80 متر مربع با تجهیزات و امکانات مناسب افتتاح شد.


وی با بیان این‌که هم اکنون این دارالقرآن با تمامی امکانات در اختیار طلاب و قرآن پژوهان خارجی قرار گرفته است، گفت: تاکنون بیش از 260 مرکز قرآنی حدیثی و دارالقرآن در واحدهای داخل کشور و بیش از 40 کشور دنیا تأسیس و تجهیز شده و به خدمت رسانی در حوزه های آموزش، ترویج و پژوهش‌های قرآنی و حدیثی اشتغال دارند./935/ت302//ح

ارسال نظرات