۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۲۷۸۹۵۵
امام جمعه تبریز:

اجازه تخطی از خطوط قرمز در توافق هسته ای داده نخواهد شد/ خبرنگاران به اخلاق رسانه ای پایبند باشند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله مجتهد شبستری با اشاره به مذاکرات هسته ای، گفت: همانطوری که مقام معظم رهبری بار ها به آن اشاره و تاکید کرده اند، انرژی هسته ای بهانه جهت دشمنی با ایران اسلامی است و اگر این مساله هم حل شود دشمن به دنبال سایر بهانه ها خواهد رفت و دشمنی آنها تمامی ندارد.
آيت الله محسن مجتهد شبستري امام جمعه تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، ظهر امروز در خطبه های عبادی، سیاسی نماز جمعه تبریز که در مصلای اعظم حضرت امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، با اشاره به مذاکرات هسته ای، گفت: همانطوری که مقام معظم رهبری بار ها به آن اشاره و تاکید کرده اند، انرژی هسته ای بهانه ای جهت دشمنی با ایران اسلامی است و اگر این مساله هم حل شود، دشمن سراغ سایر بهانه ها خواهد رفت و دشمنی آن ها تمامی ندارد.


وی با بیان این که دشمنی دولت های استکباری با ایران عزیز به خاطر اسلام ناب است، گفت: هدف اصلی آمریکا خشکاندن ریشه اسلام و مسلمین است.


نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که آمریکا غیر قابل اعتماد است و نمی شود به عهدی که می بندد اعتماد کرد، گفت: حتی اگر توافق هسته ای صورت گیرد، معلوم نیست که 5+1 به تعهدات خود در قبال ایران عزیز عمل خواهد کرد یا نه.


وی با بیان این که تیم مذاکره کننده هسته ای ایران امین رهبری و مردم هستند، ضمن  تقدیر از زحمات تیم مذاکر ه کننده کشورمان، گفت: باید توجه داشت که موضوع هسته ای بهانه ای برای آمریکایی ها است چرا که آنها بعد از توافق هسته ای ایران را به عدم رعایت حقوق بشر و حمایت از تروریسم متهم می کنند.


خطیب جمعه تبریز با اشاره به جنایت رژیم صهیونیستی در سوزاندن کودک شیرخواره در فلسطین، گفت: آمریکا در برابر جنایات رژیم کودک کش و متجاوز صهیونیستی و همچنین جنایات داعش در سوریه و عراق اعتراضی نمی کند اما ایران را به حمایت از تروریسم متهم می کند و فعالیت صلح امیز هسته ای ایران را خطر تلقی می کند.


وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از حمایت متحدان خود در منطقه دست نخواهد کشید و دفاع از سوریه و عراق دفاع از امنیت کشور خودمان است و این راه را قویا ادامه خواهیم داد.


آیت الله شبستری با تاکید بر تبعیت از خطوط اصلی ترسیم شده توسط مقام معظم رهبری در مذاکرات هسته ای، گفت: اجازه تخطی از خطوط قرمز نظام در مذاکرات هسته ای و در رأس آن بازرسی از مراکز نظامی توسط بیگانگان داده نخواهد شد.


وی با اشاره به 15 مرداد سال 1324، بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی به توسط آمریکای جنایت کار، گفت: اختلافی که بین ژاپن و متفقین وحود داشت وضعی به وجود آمد که متفقین با ژاپن وارد جنگ شدند و در نهایت رژیم جنایت کار آمریکا هیروشیما و ناکازاکی را بمباران هسته ای کرد و موجب کشته شدن 60هزار نفر از مرد و زن و کودک و مجروح شدن صد ها هزار نفر شد.


نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزود: متاسفانه امروزه دنیای استکبار افزون بر این که شاهد بهره مندی رژیم صهیونیستی از انواع مختلف سلاح های اتمی و هسته ای است و حتی در تجاوزات و جنگ های خود به طور گسترده از آن ها استفاده می کند اما هیچ گونه اعلام موضع و اعتراضی نمی کنند ولی نسبت به ایران اسلامی که به دنبال دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته ای است و طبق فتئای تاریخی مقام معظم رهبری ساخت، نگه داری و استفاده از سلاح های هسته ای را حرام می داند مدام در حال اعتراض و سنگ اندازی هستند و این ها نشانگر بی انصافی دشمنان قسم خورده ایران اسلامی است.


وی ادامه داد: ایران به وسلیه انرژی هسته ای به دنبال ایجاد انرژی و درمان بسیاری از بیماری ها است، اما استکبار همواره ایران اسلامی را متهم به ساخت سلاح هسته ای می کند در حالی که هیچ سندی بر این ادعا ندارند.


رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به 17مرداد، روز خبرنگار  و شهادت خبرنگار جمهوری اسلامی ایران به دست تروریست های طالبانی، گفت: خبرنگاری یک فعالیت ارزشمندی است و آگاه سازی مردم از اخبار، رویداد ها و وقایع داخلی و خارجی بسیار مغتنم و مفید است به شرطی که اخبار از صداقت و انصاف بر خوردار باشد و به دور از اعمال سلیقه های شخصی باشد.


وی تاکید کرد: تقطیع اخبار، تحریف، تیتر هایی که با محتوای خبر فرق دارد بی اخلاقی رسانه ای محسوب می شود که باید با رعایت تقوای رسانه ای اخبار را به طور کامل، صحیح و علمی تهیه و منتشر کرد تا سایرین نیز از وقایع و رویداد ها با خبر شوند.


آیت الله مجتهد شبستری با تسلیت شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع)، گفت: ایشان با غنیمت شمردن فرصت تبلیغ و ترویج اسلام، قیام جانانه ای کرد و انصافا فعالیت فرهنگی امام صادق(ع) بی نظیر و بی بدیل بود.


وی افزود: امام صادق(ع) با تشکیل حوزه علمیه شاگردان بسیار پر باری را در علوم مختلف تربیت فرمودند و لذا به همین جهت است که تشیع به مکتب جعفری مشهور و معروف شده است.


امام جمعه تبریز در پایان گفت: معارف بسیار غنی و پر باری از حضرت امام جعفر صادق(ع) به یادگار مانده است که همواره در علوم مختلف استفاده می شود./853/پ201/ج

ارسال نظرات