۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۲:۱۵
کد خبر: ۲۷۹۰۳۷
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

گفتمان های دینی زمینه مقابله با هجمه شبکه‌های ماهواره ای را فراهم می کنند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان این که جلسات گفتمان های دینی زمینه های پرستش خداوند متعال را برای ما فراهم می کند، گفت: ما باید در مقابل مکتب پاپ و ماهواره هایی که ضد اسلام حرکت می کنند، هزینه کنیم تا جلوی فعالیتشان گرفته شود.
حجت‌الاسلام والمسلمين حسين انصاريان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، استاد حوزه علمیه شب گذشته در ادامه سلسله جلسات اخلاقی با محوریت سعادت و شقاوت در حسینیه مکتب الزهراء(س) برگزار شد، با بیان این که تاثیرات این دو پایه دینی در تاریخ زندگی انسان طولانی دیده می شود، اظهار کرد: کامل ترین منبعی که به این دو زمینه پرداخته است، روایات مربوط به وحی و مسائل پر ارزش پیامبر اسلام و ائمه اطهار هستند زیرا که اینان به معرفت کاملی از انسان دست پیدا کرده اند.


این استاد حوزه علمیه ادامه داد: دانش پیامبر و ائمه اطهار نسبت به حقایق هستی دانشی فراگیر بوده و هیچ زاویه ای از زوایای هستی بر وجود این بزرگواران پوشیده نیست و دستورات خداوند در این زمینه مصداق همین امر به شمار می روند.


وی با اشاره به معانی سعادت از دید پیامبر عظیم شان اسلام(ص) تصریح کرد: سعادت عبارت از عمر طولانی است که در ظرف عبادت پروردگار قرار بگیرد. همچنین در تببیین عبادت باید گفت وجود ما مرکب از چندین حقیقت است و هیچ خردمندی در طول تاریخ منکر آن ها نبوده است، یکی از این ها عقل بوده و دیگری روح و روان هستند و هر کدام هم ظرف یک سری از سلسله حقایق خاص با ارزش مطرح بوده اند.


حجت الاسلام والمسلمین انصاریان ادامه داد: عقل ظرف علم بوده و ایمان به خدا، قیامت و انبیای الهی هم زیر شاخه هایی از آن هستند، روح و روان به تعبیر قرآن ظرف حقایق اخلاقی هستند و عبادت حقیقتی است که سه ویژگی عقل، قلب و نفس را در زیر شاخه های خود دارد.


ضرورت برگزاری مجالس تعلیم مسائل الهی در پایتخت معنوی کشور


این مفسر قرآن کریم افزود: کسی که در حد زمان و عشق و علاقه خود به دنبال علم و معرفت است، این انسان با عقل خود عبادت می کند و پیامبر(ص) در ستایش این مهم می گویند کسی که از منزل بیرون می آید و به دنبال علم می گردد، اگر عمرش پیش از رسیدن سر بیاید، مرگ او شهادت در راه پروردگار است.


این استاد سطح عالی حوزه علمیه با اشاره به پاداش اهل علم خاطر نشان کرد: در سوره نساء آورده شده که پاداش این گونه انسان ها بر عهده پروردگار است اما از کیفیت پاداش سخنی گفته نشده است، امروز در کره زمین 7 میلیارد جمعیت زندگی می کنند و اگر ما همه این ها را در یک جا جمع کنیم و بگوییم هر کس گناه ظاهری و باطنی نداشته است، خودش را معرفی کند تنها امام دوازدهم است که از این مرحله حساس بیرون می آید.


وی با بیان این که بالاترین هجرت، هجرت به سوی علم و دوری از گناه و آلودگی است، یادآورشد: اگر کسی در راه علم به شهادت برسد خداوند گناهان او را از پرونده اش به کلی پاک می کند، در چنین شهر مذهبی باید مجالس تعلیم مسائل الهی تشکیل بشود، برخی ها زحمت بکشند و این گونه مجالس را تقویت کنند تا ثمر بدهد.


حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به پذیرش علم در طول سال گفت: مرحوم امین الله طبرسی در جلد اول از کتاب کم نظیر مجمع البیان نقل کرده است که مرجع تقلید سنی ها پیش ار انقلاب دستور داد تا این مجموعه چاپ بشود و به جهت تبیین ارزش علم اندوزی برای همه علمای سنی ارسال شود.


ایستادگی در برابر فعالیت رسانه ای ضد اسلام ضرورتی انکارناپذیر است


این استاد حوزه علمیه افزود: در جلد اول آن آمده است که هر کسی تنها یک مساله آموزش ببیند ثواب 12 هزار ختم قران برای او نوشته می شود. شیخ صدوق می فرماید که علمای مذهب ما یعنی فقهای شیعه پیش از شیخ صدوق بهترین عمل را در سه شب از ماه مبارک رمضان که شب های احیا بودند انجام می دادند و آن آموزش علم در پاره ای از شب بود.


وی با بیان این که جلسات گفتمان های دینی زمینه های عبادت و پرستش خالق را برای ما فراهم می کند، اظهار کرد: در حال حاضر ما داریم در برابر هزار ها شبکه صهیونیستی خود را واکسینه می کنیم. من 3 سال پیش در شهر رم و در ایالت واتیکان در حاشیه ملاقات با وزرای پاپ گفتگویی را  با رییس دانشگاه پاپی گریگوریان داشتم و او در آن جلسه به من گفت که ما در کره زمین چیزی حدود 50 میلیون دانشجو را داریم، این ها تا دکترا می خوانند و بعد از آن کشیش می شوند.


حجت الاسلام والمسلمین انصاریان ادامه داد: من گاهی در اصفهان، شیراز و مشهد به تریلیارد ها مراجعه می کنم و می گویم شما که حساب و کتاب از دستتان در رفته است، 50 میلیون جهت تجهیز به موسسه آن جا کمک کن اما این حرف برای برخی ها آن قدر سنگین است که چاره ای به جز خداحافظی نیست، در حقیقت چرا ما در مقابل مکتب پاپ و ماهواره هایی که ضد اسلام حرکت می کنند پول خرج نمی کنیم.


این استاد سطح عالی حوزه علمیه با اشاره به سستی ما در زمینه ساختن مساجد و مدارس علمیه تصریح کرد: در ترکیه همین اردوغان بزرگ شده سازمان برای ظاهر کاری در تمام اروپا به نقشه مسجد اباسوفیه، مسجد ساخته است و در حال حاضر کشور هایی همچون هلند، نروج و اسکاندیناوی در این زمینه فعال هستند. کاری را شروع می کنند و با تمام توان به پیش می برند تا آن را به اتمام می رسانند. این ها مدعیان عثمان و عمر  هستند، حال ما که مدعی سید الشهدا هستیم چه جبهه ای را دنبال می کنیم؟


وی با اشاره به برداشتی دیگر از سعادت بشری گفت: به فرموده پیامبر عظیم شان اسلام(ص) سعادت عمر طولانی داشتن در پرتو عبادت است، یکی از عبادت های الهی عبادت عقل است که به منزله رفتن به دنبال تعلیم و آموزش است، دیگری عبادت قلب است و این که انسان قلبش خالی از حقایق دینی باشد و با چندین شب آموزش به عرفان برسد نشان می دهد حقیقت دینی در قلب و دل او رسوخ کرده است.

 
حجت الاسلام والمسلین انصاریان ادامه داد: امام سجاد(ع) بنا به نقل از صحیفه سجادیه با اشک چشم به نزد خداوند عرضه می کردند که مرگ من را نرسان و من می خواهم طولانی زندگی کنم، در حقیقت این بزرگوار هیچ گاه از مرگ نمی ترسید بلکه همواره می دانسته است مرگ به منزله پل عبور است و برای این که بندگی خداوند را کند و با درجه بهتری به آخرت برود، به دنبال بندگی بیش تر و خالصانه تر بوده است و ما باید این سیره را از آنان وام بگیریم./864/پ202/ب4

ارسال نظرات