۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۲۷۹۸۳۰
رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان زنجان:

شیعه امام صادق باید در پرهیزگاری و ورع همچون ستاره ای درخشان باشد

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان زنجان با اشاره به ویژگی های شیعه امام صادق(ع)، گفت: شخصی که خود را شیعه امام صادق (ع) می داند باید میان مردم در پرهیزگاری و ورع همچون ستاره ای درخشان باشد.
حجت الاسلام سيد رضا موسوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین سید رضا موسوی، رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان و امام جمعه موقت زنجان، امروز در مراسم سوگواری امام صادق(ع) در امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان که با حضور پر شور طلاب و روحانیان و مردم برگزار شد، با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) خطاب به مفضل بن عمر، گفت: ایشان سبب شفاعت در آخرت را مشروط به ورع و پرهیزگاری در این دنیا کرده است که قطعا ورع سبب اصلاح امور ما در این دنیا خواهد شد.

 

وی در ادامه با اشاره به دیگر عوامل و اسباب شفاعت در عالم آخرت اظهار داشت: یکی دیگر از عوامل شفاعت در یوم الفصل اذن الهی است و بدون اذن او از کسی شفاعت قبول نخواهد شد که البته زمانی این اذن صادر خواهد شد که شخص در دنیا متقی و پرهیزگار بوده باشد.

 

این مقام مسؤول در ادامه با بیان این که شیعه امام صادق (ع) باید همچون ستاره ای میان مردم بدرخشد تصریح کرد: شخصی که خود را شیعه اهل بیت و امام صادق (ع) می داند طبق فرموده خود ایشان باید مانند ستاره ای در تقوا و پرهیزگاری میان مردم بدرخشد که در غیر این صورت باید این سخنان را زنگ خطری برای خود بداند.

 

حجت الاسلام موسوی در ادامه با اشاره به بعضی بی اخلاقی ها از سوی برخی به اصطلاح بچه مذهبی ها که در تعارض با مکتب اهل بیت (ع) است تأکید کرد: اشخاصی هستند که در سال در هفت مناسبت مختلف اقدام به قمه زنی می کنند اما وقتی پای وظایف دینی در میان است کوتاهی می کنند؛ به خداوندی خدا سوگند که چنین شخصی شیعه امام صادق (ع) نیست بلکه شیعه یزید است.

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: من نمی دانم این افراد قائل به کدامین مذهب و دینی هستند که تا این حد به بدن خود آسیب رسانده و قمه زنی می کنند آن هم در مواقع مختلف اما وقتی ولی فقیه زمان می فرماید قمه زنی نکنید با آن مخالفت می کنند؛ قسم یاد می کنم به امام حسین (ع) که این افراد شیعه بنی امیه هستند نه شیعه جعفری.

 

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان زنجان در ادامه با اشاره به برهه ای از زندگانی گهربار امام صادق (ع) گفت: برخی ها بر ایشان خرده گیری می کنند که چرا در زمان خود مشغول به تربیت شاگردان چند هزار نفری بود در حالی که شیعیان ایشان در زندان ها به سر می بردند.

 

امام جمعه موقت زنجان در پایان افزود: این گونه افراد متوجه نیستند که زمان امام صادق (ع) با زمان امام حسین (ع) حدود 90 سال فرق داشت و مردم نیز از لحاظ تفکرات بسیار متفاوت شده بودند و از طرفی نیز با ورود کشورهای مختلف به پایتخت مسلمین راه ورود عقاید انحرافی نیز میسر شده بود، از این رو ایشان به تربیت شاگردان بسیاری مشغول شدند تا عالم تشیع را از انحراف حفظ کنند و برای این امر نیز دانشگاهی به وسعت کل مدینه تشکیل دادند. /949/پ202/ح

ارسال نظرات