۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۲۷۹۸۳۳
آیت الله علم الهدی در اجتماع عظیم صادقیون:

اهتمام به قرآن بزرگترین درس از سبک زندگی جعفری است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علم الهدی با بیان این که اهتمام به قرآن کریم بزگترین درس از سبک زندگی جعفری است، گفت: در حال حاضر قبر این امام همام در وسط آفتاب در قبرستان بقیع به صورت ویرانه بر اثر اجرای توطئه استعمار بریتانیای ملعون شیطان صفت بوده و در حقیقت این مراسم، مراسم تجلیل از مظلومیت امام صادق(ع) است.
آيت الله علم الهدي

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد مقدس، در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، در حاشیه تجمع عظیم صادقیون با اشاره به عظمت امام صادق(ع) اظهار کرد: عظمت امام صادق(ع) در همان زمان شهادتشان در تشییع جنازه گسترده در مدینه مشخص شد و جای هیچ حرفی باقی نگذاشت اما مردم امروز در آفتاب داغ سوزان در این تجمع حضور پیدا کردند و می خواهند عملشان بیانگر مظلومیت امروز امام صادق باشد.


امام جمعه مشهد مقدس ادامه داد: مظلومیت امروز امام صادق(ع) این است که الان قبر این امام همام در وسط آفتاب در قبرستان بقیع به صورت ویرانه بر اثر اجرای توطئه استعمار بریتانیای ملعون شیطان صفت از دویست سال قبل تا الان بر خلاف آن تشییع جنازه ای که در روز شهادت امام صادق(ع) انجام شد، باقی مانده است و در حقیقت این مراسم، مراسم تجلیل از مظلومیت امام صادق(ع) است.


آیت الله علم الهدی با بیان این که امروز اگر دنیا به اسلام گرایش دارد مدیون امام صادق(ع) است، گفت: حرف‌هایی که جهان امروز به نام اسلام به خورد مردم می‌دهند که با اسلام حقیقی فاصله داشت و ایشان عمر شریف خویش را در راه تفسیر اسلام گذاشتند و پیام اسلام با جان و دل مردم در ارتباط است.


عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه خاطرنشان‌کرد: محکم‌ترین و مستدل‌ترین مکتب، مذهب جعفری است و امام جعفر صادق(ع) در روایتی می‌فرمایند که شیعیان ما باید مایه زینت ما باشند، اگر اخلاق و کردار ما متفاوت با معیارهای مورد نظر ایشان باشد، باید خود را تربیت کرده و رشد دهیم تا به آن چیزی که مد نظر آن امام همام است برسیم.


وی با بیان این که اهتمام به قرآن کریم بزگترین درس از سبک زندگی جعفری است، یادآور شد: یکی از محورهای زندگی امام جعفر صادق(ع) رجوع به قرآن است و مساله قرآن محوری ترین مساله ای در تربیت شاگردان با عظمتی است که امام جعفر صادق(ع) تربیت کرده‌اند./864/پ202/ب

ارسال نظرات