۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۲۷۹۸۸۵
استاد حوزه علمیه:

هدف ائمه حفظ ارزش های الهی و انسانی بود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه خواهران کرمان با بیان این‌که دوران زندگی امام صادق(ع)، فضای مناسبی باری تبلیغ و گسترش دین اسلام بود، گفت: هدف ائمه(ع) حفظ ارزش های الهی و انسانی بود.
نشريه نور اهل‌بيت

خانم ایرانمنش، استاد حوزه علمیه خواهران کرمان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: پیشوایان هدایت کسانی هستند که بعد از پیامبر امور دینی و سیاسی مسلمانان را به دست دارند.

 

وی با اشاره به وجوب اطاعت از ائمه خاطرنشان کرد: قرآن کریم به صراحت می فرماید «یا ایها الذین آمنوا اطیعوالله و اطیعوا الرسول و اولی الامر منکم» یعنی امام در تمام شئون زندگی سرمشق و الگو است.

 

این استاد حوزه علمیه بیان داشت: از ویژگی های دوران امام صادق(ع) فضای مناسب و آزادی نسبی بود که سبب شد درهای گفت وگو و ارتباطات در زمینه  عقاید و فرهنگ ها گشوده شود، در آن دوران امام صادق (ع) با منطق قوی و استدلال نیرومند در برابر تمام مکاتب کلامی ایستاد و حقانیت شیعه را به اثبات رسانید.

 

ایرانمنش افزود: امام صادق با توجه به موقعیت زمانی خاصی که داشتند حدود چهار هزار شاگرد تربیت کردند که هریک در رشته خود متخصص و صاحب نظر شد.

 

وی در ادامه به دو تن از شاگردان توانمند ایشان اشاره کرد و اظهار داشت: کتب اصول کافی و من لایحضره الفقیه از جمله کتب بسیار مهم و مشهور شیعه هستند که به ترتیب از سوی شیخ کلینی و شیخ صدوق گردآوری شده اند و  از میراث گرانبهای حوزه های علمیه به شمار می روند.

 

ایرانمنش در پایان گفت: فقه و کلام شیعه مرهون زحمات امام صادق (ع) و پدر بزرگوارشان امام باقر (ع) می باشد، طلاب جوان باید این میراث را قدر دانسته و در بیان و تفسیر آن کوشا باشند./9705/ت302/ح

ارسال نظرات