جمهوری اسلامی ایران با اساس تفرقه در هر کشوری مخالف است
وی ادامه داد: هیچ گاه قدرت الهی بر حکمتش غلبه نمی کند و گاهی مصلحت بالاتری وجود دارد و مصلحت است که مشکلی وجود داشته باشد، گاهی دلیل آن را می دانیم و گاهی هم نمی دانیم و از دایره فکر ما خارج است، و الا خداوند قادر متعال قدرت دارد تا هر مشکلی را بلافاصله حل کند.
نماینده مجلس خبرگان افزود: انسان عاقل هم همیشه حکمت خود را بر قدرتش مقدم می دارد و سعی می کند بر اساس عقل و فکر خود کار کند، استکبار جهانی و در صدر آن آمریکا، قدرت دارد اما عقل ندارد و دست به این جنایات در عالم می زند و بین کشورها و میان ملت های مسلمان اختلاف می اندازد.
آیت الله مهدوی اظهار داشت: چند وقت پیش رییس جمهور آمریکا اعلام کرد که تنها راه حل عراق تجزیه آن است و عراق باید تجزیه شود، من به یکی از خبرگزاری های آمریکایی گفتم که شما ابتدا بروید آمریکا را تجزیه کنید، نتیجه آن هر چه شد به ما اعلام کنید تا ما هم برویم به تجزیه عراق فکر کنیم که آیا می شود و صلاح است یا نه، که خبرنگار آمریکایی ناراحت شد و خبر را منتشر نکردند.
وی ابراز داشت: ما هم قدرت داریم و می توانیم در آمریکا اختلاف ایجاد کنیم، پول بدهیم به یک عده ای جاسوس که بروند در آن جا بین مثلاً کاتولیک ها و پروتستان ها اختلاف بیاندازند و به آن ها تریبون بدهیم و حمایت کنیم، یا این که فرقه های مختلف دینی را ایجاد و تبلیغ کنیم و از طریق آن ها دولت آمریکا را تضعیف کنیم و پشت صحنه هم از آن ها حمایت کنیم.
نماینده مجلس خبرگان بیان داشت: همان گونه که غربی ها بهاییت و وهابیت را برای ضربه زدن به اسلام ایجاد کردند و با اسناد فراوانی که وجود دارد هنوز هم از آن ها به شدت حمایت می کنند، اتفاقاً ظرفیت ایجاد فرقه های دینی سیاسی در آمریکا چندین برابر ممالک اسلامی است زیرا مردم آن ها به شدت در محرومیت معنوی به سر می برند و بنیان های عقیدتی آن ها بسیار سست است.
آیت الله مهدوی تصریح کرد: اما ما به حکم دین مبین اسلام وظیفه داریم تا مردم آمریکا را هم دعوت به اسلام کنیم و مصلحت های بالاتری وجود دارد، البته ما هم در انجام این امر مقداری قصور داریم و کوتاهی می کنیم و باید با قدرت بیشتری به تبلیغ اسلام بپردازیم و حق را به طور صحیح در دنیا ترویج کنیم، خداوند می تواند به یکباره تمام قدرت آمریکا را در هم شکند و به جنایات صهیونیست ها در دنیا پایان دهد اما مصلحت های بالاتری وجود دارد که فعلاً اراده خداوند اجازه می دهد تا جنایات استکبار ادامه پیدا کند
وی گفت: گاهی مصلحت الهی آن است که مسلمین در تنگنا باشند و توسط کفار کشته و شکنجه شوند و اراده الهی آن است که فعلاً دشمن می تواند جنایت کند، صبر خداوند زیاد است، اما بالاخره آن ها را خوار و ذلیل می کند، مصلحت های بالاتری وجود دارد که ما خبر نداریم، وقتی فرعون از زنان آبستن هم برای حمل سنگ در ساختن کاخ نمی گذشت و نوزادان آن ها سقط می شدند، فریاد می زدند که خدایا تو کجا هستی، سا لها بعد وقتی فرعون در رود نیل غرق شد، خداوند جواب زن آبستن را داد.
امام زمان نمی تواند بر خلاف اراده الهی اراده کند/ فعلاً مصلحت الهی بر غیبت امام زمان است
امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به آیه" امن یجیب المضطر اذا دعاه و یکشف السوء" ، ابراز داشت: خداوند بدون آن که بنده از او بخواهد هم او را نجات می دهد، ولی وقتی مضطر شود و درخواستی را واقعاً از ته دل داشته باشد، خداوند حتماً جواب او را خواهد داد، اباسلط بعد از شهادت امام رضا(ع) به زندان افتاد و به افراد مختلف امید داشت تا از طرق مختلف آزاد شود، امام بعد از 2 سال هنگامی که امام جواد(ع) را از ته دل صدا زد، ایشان آمدند و او را آزاد کردند.
آیت الله مهدوی ادامه داد: یکی از آن مشکلات بزرگی که الان ما داریم غیبت امام زمان(عج) است که فعلاً مصلحت الهی بر آن است، گاهی شیعیان از غیبت امام(عج) مضطر می شوند و امام را قسم می دهند که آقا زودتر بیایید، در حالی که امام نمی تواند بر خلاف اراده الهی اراده کند، حال آنکه در شب ظهور ایشان آیه شریفه "امن یجیب..." ، را می خوانند و اذن ظهور را می گیرند، اما الان خدا نمی خواهد.
وی افزود: ائمه ما خود واسطه فیض الهی و برطرف شدن هموم هستند، همان طور که در زیارت جامعه کبیره آمده است، اما خود ایشان بزرگترین مشکل را دارند که همان غیبت ایشان است، گاهی عقل انسان می گوید می خواهم به مکه بروم و بسیار هم حال خوب معنوی دارد و مشتاق است، اما خداوند مصلحت نمی داند، اگر گفتیم خدایا حال که تو نمی خواهی من هم نمی خواهم، به مقام بسیار بالایی رسیده ایم.
نماینده مجلس خبرگان در ادامه بیان داشت: گاهی می خواهیم امام زمان(عج) را ببینیم و در خدمت ایشان باشیم اما خداوند مصلحت نمی داند، وقتی از امام حسین(ع) پرسیدند که چرا به کربلا می روی، حضرت جواب دادند که خواست خداست و می دانم که شهید می شوم، پرسیدند شما که می دانید چرا خانواده را با خود می برید، حضرت جواب داد که چون خدا می خواهد که خانواده ام هم اسیر شود، وقتی عشق خدا در دل انسان بیفتد، راضی به اراده الهی و مصلحت او می شود، هر چند امام(ع) خود واسطه برطرف شدن غم و اندوه هستند.
مؤمن هیچگاه به بن بست نمی رسد
آیت الله مهدوی اظهار داشت: خداوند هم سبب ساز است و هم سبب سوز، آن خدایی که آتش را برای حرارت خلق کرده، گاهی اراده می کند همان آتش سرد شود و بر ابراهیم(ع) سرد شد، هر جند این موارد نادر است و " النادر کالمعدوم" ، چیزی که خیلی نادر است مانند آن است که نیست، معمولاً خداوند اجازه می دهد تا دنیا مسیر طبیعی خود را طی کند و نظم جهان به هم نخورد که هر کس خواسته ای داشت سریع او را اجابت کند.
وی به داستان کلب علی در مشهد اشاره کرد و گفت: کلب علی مادرزادی چشم نداشت و دخترش او را به مسجد می برد، روزی زخم زبانی شنید و مضطر شد و به حرم امام رضا(ع) رفت، شکایت کرد که کور مادر زاد به دنیا آمدم تحمل کردم، سختی هارا تحمل کردم، اما زخم زبان مردم را نمی توانم تحمل کنم، یا شفای مرا بدهید یا جانم را بگیرید که حضرت 2 چشم سالم به او عطا کردند، به طوری که در مشهد آن زمان بسیار سر و صدا راه افتاد و خیلی ها باورشان نمی شد، چون اصلاً حدقه چشم او از اول خالی بود، اما این موارد نادر است.
استاد اخلاق حوزه علمیه اراده الهی را فوق تمام اراده ها دانست و تاکید کرد: مؤمن می داند که خداوند علام الغیوب است، می داند که خدا قادر متعال است، بنابراین مؤمن هیچ گاه به بن بست نمی رسد، حتی هنگامی که به ظاهر هیچ روزنه امیدی وجود ندارد، امید مؤمن قطع نمی شود و خدای ناکرده خودکشی نمی کند، هر چند باید برای حل مشکلات از مسیر طبیعی آن اقدام کنیم، اما خداوند قادر است تا از مسیرهای غیر ظاهری و غیر طبیعی هم مشکلات را حل کند و موارد آن در دنیا بسیار دیده شده است با اینکه در مقابل علل ظاهری همان علل غیرظاهری هم اندک است. /939/پ201/ب