۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۲۸۰۶۳۹
رییس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی:

طرح سلامت معنوی در بیمارستان های خراسان شمالی اجرا می شود

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی از آغاز اجرای طرح «سلامت معنوی» در بیمارستان های استان ویژه بیماران بستری و نیز طرح «منهاج» ویژه اصناف و بازاریان خراسان شمالی خبر داد.
طرح سلامت معنوی در بیمارستان های خراسان شمالی اجرا می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام رضا احمدی فر، رییس ستاد اقامه نماز استان خراسان شمالی، امروز در مراسم تجلیل از رسانه های فعال در حوزه اقامه نماز استان، با اشاره به برنامه های این ستاد در راستای ترویج فرهنگ اقامه نماز در اماکن مختلف استان، اظهار کرد: یکی از برنامه های پیش بینی شده در این زمینه اجرای طرح سلامت معنوی در بیمارستان های استان برای نخستین بار است که اجرای آن اخیرا آغاز شده است.

وی با بیان این که طرح مزبور با هدف آگاهی بخشی به بیماران از احکام اجرایی نماز اجرا می شود، افزود: این طرح در مرحله نخست در بیمارستان تأمین اجتماعی ثامن الائمه(ع) بجنورد آغاز شده و به مرور در دیگر بیمارستان های استان خراسان شمالی نیز اجرایی خواهد شد.

حجت الاسلام احمدی فر اضافه کرد: در طرح سلامت معنوی کلاس های آموزشی مختلفی برای پرستاران و پرسنل بیمارستان ها برگزار شده که در این دوره ها احکام نماز و مسائل مرتبط با نماز بیماران به آنها آموزش داده می شود.

وی خاطرنشان کرد: بررسی های انجام شده نشان می دهد بسیاری از بیماران پس از بستری شدن در بیمارستان ها به دلیل آشنا نبودن به احکام و آداب نماز در وضعیت بیماری، نسبت به اقامه این فریضه کاهل می شوند به همین دلیل نیز اجرای طرح سلامت معنوی در بیمارستان های استان برای نخستین بار در دستور کار ستاد اقامه نماز خراسان شمالی قرار گرفت.

حجت الاسلام احمدی فر اضافه کرد: طرح مزبور با همکاری مسؤولان بیمارستان های خراسان شمالی در مرکز و شهرستان های مختلف استان اجرا شده و امید می رود تأثیر معنوی مناسبی بر روی بیماران داشته باشد.

رییس ستاد اقامه نماز استان خراسان شمالی در ادامه از اجرای طرح منهاج در استان به منظور فرهنگ سازی و گسترش اقامه نماز اول وقت خبر داد و افزود: این طرح ویژه بازاریان، اصناف و کسبه بوده که در قالب آن روحانیان مبلغ مسائل و موضوعات مرتبط با نماز اول وقت را برای فعالان این عرصه تشریح و تبیین می کنند.

وی با بیان این که مهم ترین هدف از اجرای طرح منهاج، اشاعه و گسترش فرهنگ اقامه نماز در بازار است، ادامه داد: باید به گونه فرهنگ سازی شود که در هنگام برخاستن صدای اذان، کسبه و بازاریان استان محل کسب و کار خود را تعطیل کرده و برای برپایی این فریضه الهی به سوی مساجد بشتابند.

حجت الاسلام احمدی فر اضافه کرد: متأسفانه دیده می شود کسب و کار و فعالیت برخی از بازاریان در زمان پخش اذان و اقامه نماز هیچ تفاوتی با سایر اوقات نداشته و آنها همچنان مشغول خرید و هستند در حالی که از جامعه و بازار اسلامی انتظار دیگری می رود.

وی در ادامه ضمن تأکید بر تأمین زیرساخت های لازم برای اقامه نماز در بوستان های استان خراسان شمالی، افزود: بر اساس آمار نهادهای ذی ربط، سالانه بیش از 15 میلیون مسافر از این استان تردد می کنند اما متأسفانه زیرساخت ها و فضاهای مناسبی برای اقامه نماز در بوستان ها و پارک های بجنورد و دیگر شهرهای استان وجود ندارد که این نقیصه هر چه سریع تر می بایست رفع شود.

رییس ستاد اقامه نماز استان خراسان شمالی تصریح کرد: ملت ایران خراسان شمالی را به عنوان استان باب الرضا(ع) و گنجینه فرهنگ ها و معرفت ها می شناسند از این رو بی توجهی به فضاهای لازم برای اقامه نماز به هیچ عنوان زیبنده استان و مسؤولان آن نیست.

گفتنی است، در پایان مراسم امروز از خبرنگاران و رسانه های فعال در زمینه ترویج فرهنگ اقامه نماز در استان خراسان شمالی تجلیل شد./9314/پ203/ب

ارسال نظرات