۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۳
کد خبر: ۲۸۱۰۷۹
کارشناس مسائل دینی:

مناصب دنیوی دلیل برتری انسان نیست

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام خواجه‌پور گفت: کسانی که در دنیا وضعیت مالی مناسبی دارند و یا مقام خوبی را کسب کرده‌اند نباید به دیگران نگاه حقارت‌آمیز داشته باشند؛ حتی اگر زیردستان آنها باشند.
دنيا طلبي

حجت الاسلام ارسلان خواجه‌پور در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، درباره خدمت به مردم گفت: در روایتی از رسول خدا نقل شده که فرمودند بهترین مردم کسانی هستند که برای مردم مفیدتر باشند.

 

وی ادامه داد: نفع‌رساندن به مردم می‌تواند به دو گونه باشد یا اینکه به یک فرد کمک کنیم و گرهی از کار او بگشاییم و یا اینکه به عموم مردم جامعه سود برسانیم.

 

کارشناس مسائل دینی بیان کرد: ارگان‌های زیادی در کشور وظیفه نفع‌رساندن به مردم را عهده‌دار هستند برای مثال شهرداری یکی از این ارگان‌ها است که زیبایی شهر و نظافت شهر جزء وظایف این ارگان است این سازمان‌ها نیز اگر بخواهند برای مردم سودمندترین ارگان باشند باید به وظایف خود عمل کنند.

 

وی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) اظهار داشت: ایشان فرمودند خداوند اولیای خود را در بین مردم مخفی کرده است گاهی در جامعه مشاهده می‌شود که برخی از اقشار مردم به لحاظ مالی و اقتصادی وضعیت خوبی ندارند اما ممکن است همین شخص ولی خدا باشد.

 

حجت الاسلام خواجه‌پور عنوان کرد: مقامات و مناصب دنیایی دلیلی بر برتری انسان نیست کسانی که در دنیا وضعیت خوبی دارند و یا مقام خوبی را کسب کرده‌اند نباید به دیگران نگاه حقارت‌آمیز داشته باشند؛ حتی اگر زیردستان آنها باشند زیرا شاید همان فرد ولی خدا باشد.

 

وی به ویژگی حکیم اشاره و خاطرنشان کرد: شخص حکیم یک نشانه دارد و آن این است که کاری را که بتواند انجام دهد، قبول می‌کند و کاری را که توانایی انجام آن را نداشته باشد، قبول نمی کند.

 

کارشناس مسائل دینی با اشاره به این که مسؤولان در انجام امور و رسیدگی به مشکلات مردم از یکدیگر سبقت بگیرند، گفت: همواره باید به فکر مردم و رفع مسائل و مشکلات آنان باشیم که در غیر این صورت مدیون مردمی خواهیم بود که از بهترین ها هستند.

 

وی با تأکید بر این که مسؤولیت به تنهایی ارزش و اعتباری ندارد، خاطرنشان کرد: این امر مهم هنگامی ارزشمند بوده که در مسیر اهداف الهی قرار گیرد که از مقامی والا و گرانقدر برخوردار است.

 

کارشناس مسائل دینی افزود: ما در قبال مسؤولیت‌های خویش باید به خداوند پاسخگو باشیم از مسؤولان انتظار می‌رود اگر قول و وعده‌ای داده می‌شود در مقام عمل نیز به بهترین وجه آن ها را انجام دهند./831/ت302/ب4

ارسال نظرات