۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۱
کد خبر: ۲۸۱۲۸۰
حجت­الاسلام پورمحمدی:

اساس موفقیت دستگاه دیپلماتیک به خاطر ایستادگی و صبوری مردم است

خبرگزاری رسا ـ وزیر دادگستری با بیان اینکه دشمن به دنبال به کاربردن مکر و کید خود در صحنه­های اجرایی توافق هسته­ای است، گفت: هیچ گاه نباید نسبت به دشمن خوش بین و ذوق زده باشیم.
حجت الاسلام پورمحمدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت­الاسلام مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری عصر امروز در مراسم بزرگداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی که مجتمع امام خمینی(ره) قم خاطرنشان کرد: خرسندیم از اینکه در جامعه­ای زندگی می­کنیم که مملو از عطر ایثار، حماسه و آرمان­های بلند الهی و انسان است.

 

وی درباره رشادت­های مردم قم در طول انقلاب اظهار داشت: قم با بیش از 4 هزار شهید، 600 آزاده، ده­ها هزار رزمنده و هزاران جانباز و در امتداد سرافرازی­های این دیار در صحنه­های سخت و مبارزان ملت عزیزمان از قبل از انقلاب تا کنون که شهدای مدافع حرم، مقاومت در این شهر شاهد است و بر دوش مردم حمل می­شوند؛ این رشادت­ها، ایثار ها و مقاومت ها نتیجه اش این دستاوردهایی عظیم و ارزشمند شده است.

 

وزیر دادگستری با اشاره به روایتی گفت: حضرت علی(ع) می­فرماید اگر بخواهید کرامت یک جامعه و انسان را شناسایی کنید، در ایثار و گذشت او ببینید؛ ارزش­های اخلاقی زیادی وجود دارد که دارای مراتبی است و وقتی به ایثار می­رسد به قله کرامت رسیده و ملت ما در این میدان یکه تاز و افتخار آفرین بوده و استوار بر این صراط ایستاده است.

 

حجت­الاسلام پورمحمدی با بیان اینکه طبق حدیثی از امیرمؤمنان(ع) بهترین عبادت ایثار گری است، تصریح کرد: اثر این ایثار در حیات اجتماعی قابل مشاهده است و امروز خاطرات شهدا و رزمندگان زیادی منتشر می­شود؛ حضرت علی(ع) فرمودند اگر جامعه­ای بخواهد با شخصیت زندگی کند، در پناه ایثار و ایثارگری به دست می­آورد.

 

عزت ایران در صحنه­های مختلف به خاطر ایثار و رشادت­های مردم است

وی افزود: عزت ایران در صحنه­های مختلف در داخل و خارج به خاطر ایثار و رشادت های مردم است؛ حضرت علی(ع) می­فرماید خداوند جهاد را واجب قرار داد و اهمیت به آن قائل شد، چرا که حمایت خدا از این طریق تحصیل می­شود و قم می­خورد؛ جامعه­ای نمی تواند دنیای خود را اصلاح کند، مگر با جهاد.

 

وزیر دادگستری یادآور شد: دین مردم در پناه جهاد حفظ می­شود و خداوند راه عزت ملت­ها را در جهاد قرار داده است؛ امروزه تعقیب مسیر شهدا و جهاد، آرزوی جوانان امروز است و همه اینها در پناه فرهنگ والای اهل بیت(ع) است.

 

حجت­الاسلام پورمحمدی با بیان اینکه امروز پرچم عزت اسلام به دست ما سپرده شده است، خاطرنشان کرد: آزادگان وقتی به میهن بازگشتند، قبل از هر چیزی دغدغه و نگران انقلاب و آینده کشور و نظام بودند و این فرهنگ ایثار است.

اساس موفقیت دستگاه دیپلماتیک به خاطر ایستادگی و صبوری ملت است

وی افزود: امروز اگر فرزندان این ملت در صحنه­های دیپلماتیک موفقیت به دست می­آورند، مسلط به مذاکره اند و دانش روز دنیا را می­دانند و زبان دنیا را می­شناسند و قدرت مواجه، مباحثه، جدل و استدلال قوی دارند، اینها فقط ظاهر این داستان است و اساس این توان و موقعیت به دست آمده، با ایستادگی و صبوری مردم است.

 

مقاومت مردم؛ دلیل موفقیت جمهوری اسلامی ایران در صحنه های سیاسی

وزیر دادگستری اظهار داشت: اگر جمهوری اسلامی ایران در صحنه­های سیاسی موفق بوده، به دلیل مقاومت مردم است؛ هنر دولت باید این باشد که از این ظرفیت به خوبی استفاده کند.

 

حجت­الاسلام پورمحمدی درباره تأثیر توافق هسته ای در کانون استکبار گفت: هنر یک دیپلمات باید این باشد که ملت و کشور و ظرفیت نظام خود را به خوبی بشناسد و بداند که با چه  عقبه­ای باید برود مذاکره کند و وقتی این عقبه را پشت سر خود می بیند، احساس قدرت و عزت می­کند؛ دستگاه دیپلماسی کشورمان 22 ماه تمام دیپلماسی جهان را تحت تأثیر خود قرار می­دهد و این اقتدار و عزت یک ملت می­شود و می­بینیم که چه وِلوِله­­ای در کانون استکبار افتاده است.

 

تأثیر ایستادگی ملت ایران

وی با بیان اینکه دشمن در برابر توافق ایجاد شده رجز می­خواند، تصریح کرد: حرف های بی­ربط می­زنند که منتظریم تحولاتی اتفاق بیفتد و نظام سیاسی ایران تحت تأثیر این شرایط قرار بگیرد؛ اینها 35 سال است که دارد رجز می­خواند و شما که به دنبال تغییر رژیم بودید، حالا با این نظام توافق نامه امضا می­کنید و هم پیمانانتان می­گویند این توافق یک خسارت بزرگی برای ما است و اسرائیل می­گوید یک خطر بزرگ برای ما باقی ماند.

 

وزیر دادگستری یادآور شد: دشمن در قوی­ترین و بلندترین تریبون­های دنیا اعتراف می­کند که ما شدیدترین تحریم ها علیه ایران را اعمال کردیم، اما تسلیم نشدند و هر روز تکرار می­کنند و کشمکش جدی بینشان برقرار است؛ این تأثیر قدرتی است که ملت ایران بر جای گذاشته است.

 

توافق هسته ای پیروزی بزرگی برای ملت ایران است

حجت­الاسلام پورمحمدی در پایان با بیان اینکه دشمن به دنبال به کاربردن مکر و کید خود در صحنه­های اجرایی توافق هسته­ای است، گفت: نباید از مکر دشمن ایمن بود و هیچ گاه نباید خوش­بین و ذوق زده باشیم، اما این دستاورد، دستاورد بزرگی است و کسی نمی­تواند آن را دست کم بگیرد و نتیجه بسیار ارزشمندی بوده و پیروزی بزرگی برای ملت ایران است، البته دشمن به دنبال کم کردن دستاورد برای ملت ما است و یا مکر و کید خود را در صحنه­های اجرایی به کار ببرد./822/پ202/ج

ارسال نظرات