۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۷
کد خبر: ۲۸۱۸۴۰
آیت الله مظاهری:

کیفیت بهشت و جهنم را نتیجه اعمال انسان ها مشخص می کند

خبرگزاری رسا ـ رییس حوزه علمیه اصفهان با بیان این که خداوند در یک لحظه محشر را به پا می کند، گفت: خضوع در صحنه قیامت از طرف انسان ها دوچندان می شود و کیفیت بهشت و جهنم را نتیجه اعمال انسان ها است.
آيت الله مظاهري رييس حوزه علميه اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری رییس حوزه علمیه اصفهان صبح امروز در مسجد امیرالمؤمنین جی گفت: «کن فیکون» یعنی این که خداوند در یک لحظه محشر را به پا می کند.

وی با اشاره به آیه دهم سوره نازعات، ابراز داشت: وقتی حضرت میکائیل در شیپور خود می دمد، همه موجودات دوباره زنده می شوند و وحشت عجیبی در بین کافران حکمفرما می شود.

حضرت آیت الله مظاهری بیان داشت: یکی از سؤال هایی که کافران در روز قیامت از یکدیگر می پرسند، این است، دیدید وعده الهی تحقق یافت و همگی دوباره زنده شدیم؟

رییس حوزه های علمیه اصفهان ابراز داشت: کافران در روز قیامت، نسبت به بقیه افراد بیشتر تأسف می خورند ولی این تأسف خوردن، هیچ فایده ای ندارد.

وی با توجه به آیاتی که درباره کیفیت معاد در قرآن بیان شده، افزود: فهم مسائل روز قیامت به طور دقیق ممکن نیست و با توجه به آیاتی که کیفیت معاد را بیان می کند، می توانیم تا حدودی آن را درک کنیم.

حضرت آیت الله مظاهری برای نزدیک شدن ذهن به شرایط برپایی روز قیامت گفت: انسان قادر است با آوردن چیزی در ذهنش، در یک لحظه آن چیز را موجود کند و با برداشتن نظر خود از آن چیز، آن را از ذهن خود محو کند، خداوند نیز با همین سرعت قادر است قیامت را برپا کند.

رییس حوزه علمیه اصفهان افزود: به طور حتم، محشر مکان بسیار وسیعی است که می تواند این همه انسان را در خودش جای دهد ولی جای آن دقیقاً مشخص نیست.

حضرت آیت الله مظاهری در پایان با بیان این که بهشت و جهنم در حال حاضر وجود دارد، ولی کیفیت آن را ما با اعمال مان مشخص می کنیم، گفت: در روز قیامت همه انسان های خوب و بد، خاضعانه در برابر خداوند ظاهر می شوند./886/پ202/ج

ارسال نظرات