۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۴
کد خبر: ۲۸۱۸۴۴
حجت الاسلام فرحزاد:

اعتقاد به ولایت یکی از شرایط زائران است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام فرحزاد در حرم مطهر رضوی گفت: کسی که به زیارت ائمه اطهار(ع) مشرف می شود، باید اعتقاد به امامت و ولایت داشته باشد و ملزم به رعایت حقوق دیگران باشد.
حجت الاسلام فرحزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حبیب الله فرحزاد، کارشناس دینی رسانه ملی شب گذشته در جمع زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) اظهار کرد: امام رضا(ع) بشارت بزرگی داده اند که هر کس با میل، رغبت و عشق به زیارت آید، و تصدیق کند  آنچه را درباره آن ها، جایگاه، عزت، آثار و برکات وجودی شان بیان شده است، شفیع او در قیامت می شوند و از او دستگیری می کنند.

وی با بیان شرایط زائر عنوان کرد: کسی که به زیارت ائمه اطهار(ع) مشرف می شود، باید اعتقاد به امامت و ولایت داشته باشد، منظور از عارف به حق شناخت آن ها و جایگاهشان است و اینکه بدانیم آن ها جانشین پیامبر(ص) هستند و اطاعت از آن ها واجب است.

حجت الاسلام فرحزاد تصریح کرد: رعایت حقوق دیگران نیز از جمله شرایط زائر است، حق الناس، ظلم، خیانت از مصادیق حقوق دیگری است که انسان را به قرب ائمه نمی رساند.

وی افزود: عرض ارادت کسی که عاق والدین شده یا اختلاس میلیاردی کرده اند، در محضر امام(ع) قرب ظاهری است، در حالی که مدنظر قرب واقعی و باطنی است وگرنه قبر هارون الرشید که در نزدیکی مضجع شریف امام رضا(ع) قرار دارد بسیار نزدیک به ایشان است.

کارشناس دینی رسانه ملی خاطرنشان کرد: نداشتن عناد از دیگر شرایط زیارت ائمه است، عناد به معنای لجبازی، از خود راضی و مغرور بودن است، وضع نامناسب ظاهری زنان در جامعه مورد پسند خداوند و امام رضا(ع) نیست زیرا ائمه دوست ندارند، ما جهنمی شویم این موارد را بر ما نمی پسندند.

وی با بیان این که نشانه پذیرفته شدن زیارت تحول و تغییر رفتار در انسان است، گفت: زائر واقعی پس از زیارت منقلب می شود و تغییر رفتار می دهد، حتی به طور کوتاه مدت. مومن مانند نهالی است که تا ریشه های آن محکم نشود استوار نمی شود، ممکن است در ابتدا زمین بخورد و مورد وسوسه شیطان قرار گیرد اما با تکرار می تواند به نتیجه مطلوب دست یابد.

حجت الاسلام فرحزاد خاطرنشان کرد: رعایت ادب و عمل به دستورات الهی و ائمه اطهار(ع)  ما را به خدا و  14 معصوم نزدیک می کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: در اذن دخول که برای ورود به حریم ائمه می خوانیم اظهار می کنیم که آنها زنده اند و ما را می بینند و صدای ما را می شنوند، امام علی (ع) در این باره فرموده اند: مرده ما مرده نیست، کشته نشده است، احیای حیات دارد بلکه می تواند حیات ببخشد.

کارشناس دینی رسانه ملی تصریح کرد: غایب ما هم غایب نشده بلکه این ما هستیم که غایب شده ایم، امام زمان (عج) در کوچه و بازار در میان ما رفت و آمد می کند متأسفانه ما نمی توانیم ایشان را ببینیم./1308/پ202/ب

ارسال نظرات