۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۲
کد خبر: ۲۸۲۲۹۲
استاد حوزه و دانشگاه:

روش تربیتی والدین، تأثیر مستقیم بر گرایش فرزندان به دین دارد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه تربیت شاگردان وارسته و مؤمن را مهم ترین خدمات امامان شیعه(ع) به دین و فرهنگ تشیع دانست و گفت: این اقدام بزرگان دینی ما به این خاطر بوده که ایشان معتقد بودند یک انسان مصلح می تواند یک جامعه را به صلاح و خیر هدایت کند.
طرح تربيت فرزند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام دکتر محمد مهدی زارعی، استاد حوزه و دانشگاه شب گذشته در مراسم ویژه روز بزرگداشت امامزادگان شهرستان شهرضا که در أستانه امامزاده علی اکبر این شهرستان برگزار شد عنوان کرد: نقش شاگردان وارسته و مؤمن و عالم در مکتب اسلام به اندازه ای است که تعداد اندک شیعیان در دوران پس از رحلت رسول اکرم(ص) بر اثر تعلیم و تربیت به تعداد کنونی رسیده است.

 

 

وی در ادامه افزود: در دورانی که شرایط اجتماعی پذیرای تفکرات اهل بیت نبود و حکومت وقت نیز به شدت آن بزرگان را تحت نظر داشت، آن بزرگان با تعلیم معارف حقه دینی اقدام به حفظ این علوم و معارف کردند.

 

 

استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: امامان بزرگوار شیعه(ع) برای تعلیم و تربیت شاگردان نخست از اعضای خانواده خود شروع کردند و امامزادگان نیز پرورش یافته این مکتب هستند.

 

 

حجت الاسلام زارعی ضمن تأکید بر اهمیت محیط تعلیم و تربیت در رشد و بالندگی افراد تصریح کرد: والدین بایستی مراقب تربیت و آموزه هایی که به فرزندان خود انتقال می دهند باشند زیرا هر گونه تعلیم و تربیتی در محیط خانواده بر شخصیت آینده فرزندان تأثیر مستقیم دارد.

 

 

وی تربیت دینی فرزندان در محیط خانواده را زمینه ساز کاهش معضلات خانوادگی دانست و تأکید کرد: نوجوانان و جوانانی که در فضای دینی و محیط معنوی پرورش یافته اند، در برابر آسیب های اجتماعی مقاوم هستند، زیرا تعالیم مذهبی مانع انحراف شخصیت افراد خواهد شد.

 

 

استاد حوزه و دانشگاه تربیت شاگردان وارسته و مؤمن را مهم ترین خدمات امامان شیعه(ع) به دین و فرهنگ تشیع دانست و گفت: این اقدام بزرگان دینی ما به این خاطر بوده که ایشان معتقد بوده اند یک انسان مصلح می تواند یک جامعه را به صلاح و خیر هدایت کند.

 

 

حجت الاسلام زارعی در ادامه این مطلب افزود: افرادی مثل حضرت عبدالعظیم حسنی در گذشته و بانو مجتهده امین در دوران معاصر توانستند زمینه تربیت و پرورش خیل عظیم انسان هایی را فراهم کنند که هر یک به نوبه خود اجتماعات بسیاری را تحت پوشش تعالیم روح بخش اسلام درآوردند.

 

 

به گزارش رسا، آستانه مقدس امامزاده علی اکبر، در روستایی به همین نام و در 15 کیلومتری شهرضا قرار دارد./868/پ202/ب4

ارسال نظرات